Održana prva od pet edukativno-informativnih radionica u okviru projekta “eUČInkovit”

Potreba je cijelog svijeta za obezbjeđenjem dovoljne količine toplotne i električne energije. Tehnička rješenja, benefiti i okolinski apsekti racionalnijeg korištenja energije predstavljeni su u skripti u okviru projekta eUČInkovit koji realizira Udruženje Kreativci kako bi podigli svijest zeničke javnosti o važnosti korištenja subvencija kod utopljavanja zgrada i zamjenih azbestnih krovova. Danas su održali prvu od pet edukativno – informativnih radionica.

Novi je to projekat Kreativaca koji za cilj ima podizanje svijesti ljudi, etažnih vlasnika u Zenici o energetskim, tehničkim i finansijskim aspektima projekta energetske efikasnosti Gradske uprave.

„Naša ciljna skupina su predstavnici kužnih savjeta, etažni vlasnici kolektivnog stanovanja koje želimo i informirati o važnosti racionalnog korištenja energije, ali i povezati te ljude s Gradskom upravom koja subvencionira troškove utopljavanja zgrada“, kazao nam je Zlatan Dizdarevič, menadžer projekta eUČInkovit.

Energetska efikasnost potreba je cijelog svijeta, većina država suočava se s problemima obezbjeđenja dovoljne količine energije. Sve je to povezano s ekologijom, odnosno zagađenjem.

 „Obezbjeđenje dovoljnih količina energije će predstavljati veliki problem u svijetu i potrebno je da ljudi kako individualno, tako i na nacionalnom nivou to shvate i pristupe racionalnijem korištenju energije, te provođenju svih potrebnih mjera koje dovode do smanjenja koruištenja energije uz zadržavanje adekvatnog nivoa komfora ljudskog življenja“, smatra prof. dr Edin Berberović, stručni saradnik u projektu, inače predavač na UNZE.

Prema riječima Dejana Božića, pravnika Službe za ekologiju i komunalne poslove ranijih godina je učešće Gradske uprave Zenica bilo 50 posto kod utopljavanja, ali je prošle godine povećano na 60 posto. Ukoliko bude više zainteresovanih i zavisno od budžeta Grada Zenica taj procenat bi mogao ostati na 60 posto učešća Grada.

Za šest godina Grad Zenica izdvojio je više od milion i 400 hiljada maraka za oko 25 novih fasada, 60 azbestnih i šest ravnih krovova. Namjera im je da što više zgrada u Zenici bude utopljeno pa će iz Udruženja kreativci nakon današnje održati još četiri edukativno – informativnih radionica o važnosti utopljavanja i kriterijima prijave na javni poziv, koji uvijek bude objavljen u proljeće. Da treba podizati svijest etažnih vlasnika o ovoj problematici govori i današnji slab odziv predstavnika kućnih savjeta.

(A.H.)