Naša djeca, učenici i učenice u Zeničko-dojskom kantonu dobro uče. Za prošlu godinu je prosjek uspjeha i u osnovnim i u srednjim školama u kantonu, a ukupno ih je 80, vrlo dobar.
U kantonalnom Pedagošku zavodu u kojem rade svake godine analize uspjeha i vladanja kažu da je evidentan porast, ne pretjerano, izostanaka učenika i da će to biti predmet njihove slijedeće vanredne analize.
Djeca su uvijek ista, kaže direktorica Pedagoškog zavoda, uvijek željna znanja, a na nama odraslima je da budu zdrava, sretna i zadovoljna, da budu sigurna, odgojena i obrazovana. Nisu velike razlike u analizama koje svake godine za osnovne i srednje škole predočavaju Ministarstvu obrazovanja o uspjehu učenika.
„Ja sam zadovoljna kako uče naše učenici, kako rade naši nastavnici, jer sve ono što se odvija u obrazovnom procesu, to je u učionici. Međutim, važno je istaći i da efekti socijalnog okruženja utječu na obrazovanje, odnosno rad nastavnika i uspjeh učenika. Također, napominjem da je posljednje tri godine skoro 3 posto učenika, odnosno 2,7 procenata njih manje brojčano u školama. Oko 2,3 posto učenika je palo, dakle izgubilo školsku godinu u osnovnim školama, a 0,35 ih je bilo neocijenjeno“, navodi direktorica PZ ZDK Aida Salkić.
Najčešće su neocijenjeni oni učenici i učenice sa dugotrajnim bolestima, a što se uspjeha tiče najviše je onih sa uspjehom dobar i vrlo dobar.
„Procenat prolaznosti, jako je bitno je iznad 99 posto i u osnovnim i u srednjim školama. Visok je procenat prolaznosti, ali rad nastavnika i učenika, ali i zalaganje roditelja nam to pokazuju. Srednja ocjena u osnovnim školama je 4,18 što nam govori da su naši osnovci u prosjeku vrlo dobri. Kada govorimo o srednjim školama prosjek je 3,97, dakle opet vrlo dobar uspjeh, a godinu obnavlja 0,45 procenata srednjoškolaca, dok ih je 0,16 posto neocijenjenih u 2022/2023. školskoj godini“, dodaje Salkić.
I korona je učinila svoje, kako zbog znanja tako i zbog posljedica pandemije, psihičkog stanja učenika, navodi. Zbog blagog, ali konstantnog porasta broja izostanaka u kantonalnom Pedagoškom zavodu planiraju napraviti posebnu analizu, da utvrde razloge. Kako ćemo, kaže direktorica, osuđivati učenike i učenice zbog izostanaka, ako nismo utvrdili u svih 50 srednjih, i 30 osnovnih škola šta je razlog tome. Jer, ipak, na mladima svijet ostaje. (A. H.)