ZENICA: Okrugli sto na temu “Perspektive visokog obrazovanja”

FOTO: Zenicainfo.ba

U okviru obilježavanja godišnjice Univerziteta Zenica danas je u organizaciji ove visokoškolske ustanove priređen okrugli sto na temu „Perspektive visokog obrazovanja”, koji je pored članova menadžmenta i dekana fakulteta UNZE-a okupio rektore univerziteta iz Srbije i Hrvatske, kao i rektore javnih univerziteta u BiH.

Svjedoci smo da postoje problemi u priznavanju diploma koje su stečene na javnim bh. univerzitetima i ovo je prilika da se u jednom otvorenom razgovoru vidi u čemu se ogleda problem i kako ga prevazići“, ukazao je prof. dr. Jusuf Duraković, rektor UNZE.

Druga tema skupa je sagledavanje mogućnosti intenziviranja regionalne saradnje kroz međunarodne projekte.

Prema riječima rektora Durakovića visoko obrazovanje u BiH morat će doživjeti tranziciju.

To znači da se mijenjaju neke prakse, da se više kompetencija daje studentima, te da se otvaraju studijski programi koji su bitni za tržište rada“.

Komentirajući pitanje nepriznavanja diploma od strane Hrvatske i Slovenije, rektor Sveučilišta u Mostaru, prof. dr. Zoran Tomić kaže da nije sretan zbog tog stanja.

Mi intenzivno radimo da to stanje popravimo, jer Sveučilištu u Mostaru nije usluga da jedino ima priznate diplome, mi pripadamo bh. prostoru visokog obrazovanja i moramo dijeliti sve brige, sve vrijednosti zajedno i to je naš pristup“, istakao je dr. Tomić.

Rektor Univerziteta u Sarajevu, prof. dr. Rifat Škrijelj podsjeća da se problem sa priznavanjem diploma sa bh. univerziteta u Hrvatskoj i Sloveniji javlja u posljednje dvije godine.

U proteklih 20-tak godina u BiH je formiran veliki broj privatnih univerziteta i visokih škola bez poštivanja osnovnih akademskih kriterija.

Diplome sa javnih bh. univerziteta do sada se nisu problematizirale, ali je veliki broj privatnih doprinio da se to počinje dešavati“, smatra rektor Škrijelj, naglasivši da se ovo pitanje mora riješiti putem državne Agencije za razvoj visokog obrazovanja, uvodeći više discipline prilikom registrovanja visokoškolskih ustanova i prihvatanjem evropskih kriterija. (Š. B.)