Ministarstvo vanjskih poslova Bosne i Hercegovine omogućilo je povratak više od polovine građana koji su iskazali namjeru za povratak u domovinu tokom pandemijske krize.
Sumirajući preliminarne rezultate Štaba za krizne situacije MVP-a BiH, uspostavljenog prije dva mjeseca u odgovoru na globalnu pandemiju, konstatovano je da su uprkos izazovnom zdravstveno-epidemiološkom okruženju ali i kompleksnom političkom stanju, ostvareni više nego zadovoljavajući učinci u sferi funkcionisanja ministarstva u specifičnim okolnostima, koordinacije međunarodne pomoći te repatrijacije naših državljana iz inostranstva ali i stranih državljana iz Bosne i Hercegovine u njihove matične zemlje.
Ministrica Bisera Turković posebno je istakla rad tima za krizne situacije unutar Štaba koji je, zajedno sa diplomatsko-konzularnom mrežom iznio veliki teret koordinacije sa bh. građanima, koji su se našli u nezavidnoj situaciji u inostranstvu tokom pandemijske krize.
– Na otvorene kontakt linije koje su radile 24/7, samo u sjedištu odgovoreno je na više hiljada upućenih mailova i telefonskih poziva pri čemu su uposlenici nastojali izaći u susret našim sugrađanima u inostranstvu ali i stranim državljanima koji su se u vrijeme krize zadesili u Bosni i Hercegovini – navedeno je iz Ministarstva vanjskih poslova Bosne i Hercegovine.
U bliskoj saradnji i iskazanom zalaganju, koje je u prvom redu ispoljeno od strane Ministarstva sigurnosti BiH ali i ostalih nadležnih institucija na svim nivoima vlasti, tim za krizne situacije uspio je organizovati povratak 1.210 naših državljana iz inostranstva od ukupno 2.134, koliko ih je izrazilo želju za povratak sa različitih destinacija u svijetu.
U isto vrijeme, organizovano je i izmještanje 976 stranih državljana iz Bosne i Hercegovine, tako da je napravljen i određeni balans kako se ne bi preopteretio rad naših zdravstveno-epidemioloških ustanova u vrijeme pandemijske krize. Poseban senzibilitet i napor iskazan je za naše najmlađe sugrađane, kojima je u nekoliko navrata omogućen avio i kopneni transfer u medicinske ustanove u inostranstvu.
Naglašeno je da je Ministarstvo svjesno da nije bilo u mogućnosti, u datim okolnostima, izaći u susret svim našim državljanima kojima je bila potrebna pomoć države te da složen sistem odlučivanja i koordinacije u ovim haotičnim i nezabilježenim okolnostima nije dozvoljavao bolji sistemski pristup. Ipak, to se pokušalo nadomjestiti samoinicijativnim požrtvovanjem i humanosti naših uposlenika.
Pojedini ambasadori su tako bh. sugrađanima pružali gostoprimstvo u svojim domovima, solidarno novčano i materijalno im pomagali te bili konstantno na raspolaganju u cilju rješavanja njihovih statusnih pitanja i organizacije njihovih transfera ili pružanja raznih vidova podrške u ovim teškim vremenima.
Paralelno sa navedenim aktivnostima, značajan angažman Ministarstva bio je usmjeren i na koordinaciju humanitarne podrške koja je putem bilateralne i međunarodne pomoći stizala u BiH, te omogućavanje nesmetanog zračnog prometa u skladu sa ograničenjima.
Redovan kontakt MVP je održavao i sa diplomatskim osobljem akreditovanim u Bosni i Hercegovini u cilju pružanja pravovremenih informacija i osiguranja adekvatne međunarodne zaštite u vanrednim okolnostima u skladu sa obavezama zemlje prijema.
U isto vrijeme, redovne aktivnosti i funkcionisanje sjedišta MVP BiH odvijalo se u skladu sa prilagođenim mjerama higijensko-epidemiološke zaštite zdravlja uposlenika koje su rezultirale stanjem da niti jedan uposlenik nije ispoljio simptome zaraze niti bio pozitivan na virus, uprkos značajnom broju koji uposlenih koji su morali biti angažovani u cilju obavljanja poslova i zadataka iz nadležnosti ministarstva.