Nedostatak računarskih čipova, zagušenje luka u epskim razmjerama i ozbiljan nedostatak vozača kamiona razlozi su zašto su svjetski lanci snabdijevanja pod velikim stresom.
Noćna mora lanaca snabdijevanja podiže cijene za potrošače i usporava oporavak globalne ekonomije. Nažalost, Moody's Analytics upozorava da će se prekidi u lancu snabdijevanja “pogoršati prije nego što postanu bolji”.
“Kako oporavak globalne ekonomije nastavlja da raste, sve je očiglednije kako će to biti spriječeno poremećajima u lancu snabdijevanja koji se sada pojavljuju na svakom uglu“, stoji u izvještaju Moody'sa.
Zaista, MMF je u utorak snizio prognozu rasta SAD-a za 2021. godinu za jedan posto, što je najviše za bilo koju ekonomiju G7. MMF je naveo poremećaje u lancu snabdijevanja i slabljenje potrošnje, što je samo djelomično uzrokovano uskim grlima u lancu opskrbe, poput nedostatka novih automobila usljed nedostatka računarskih čipova.
“Granične kontrole i ograničenja kretanja, nedostupnost globalne propusnice za vakcinu i otežana potražnja zbog ostajanja kod kuće spojili su se i stvorili savršenu oluju u kojoj će globalna proizvodnja biti otežana, jer se isporuke ne vrše na vrijeme, troškovi i cijene će porasti i zbog toga rast BDP-a u svijetu neće biti tako snažan“, stoji još u izvještaju Moody'sa.
Moody's je saopćio da bi “najslabija karika” mogao biti nedostatak vozača kamiona, problem koji je doprinio zagušenju u lukama i uzrokovao da benzinske pumpe u Velikoj Britaniji “presuše”.
Nažalost, Moody's je upozorio da su pred nama “tamni oblaci” jer nekoliko faktora čini prevladavanje ograničenja u snabdijevanju posebno izazovnim.
Prvo, kompanija je ukazala na razlike u načinu na koji se zemlje bore protiv Covida, pri čemu Kina ima za cilj nulti slučaj, dok su Sjedinjene Američke Države “spremnije živjeti s Covidom-19 kao endemskom bolešću”.
“Ovo predstavlja ozbiljan izazov za usklađivanje pravila i propisa kojima se transportni radnici kreću u luke i čvorove širom svijeta i iz njih“, napisali su analitičari.
Drugo, Moody's je naveo nedostatak ‘usklađenih globalnih napora da se osigura nesmetan rad’ svjetske logističke i transportne mreže.
Drugi su mnogo optimističniji u pogledu izgleda lanca snabdijevanja.
Izvršni direktor JPMorgan Chasea Jamie Dimon smatra da će ove štucavice u lancu opskrbe brzo nestati.
“To neće biti problem sljedeće godine. Ovo je najgori dio toga. Mislim da će se sjajni tržišni sistemi prilagoditi tome kao što su se kompanije prilagodile“, rekao je Dimon, prenosi CNN.