Autoceste FBiH objavile se da će od danas naplatno mjesto Tarčin naplatu cestarine vršiti isključivo putem platomata i TAG uređaja u vremenu od 0/24 sata.
Iako su iz ove javne kompanije uslugu promovisali kao novu, riječ je zapravo u evropskim okvirima o zastarjelom načinu naplate cestarine. Baš kao što je zastario i sistem koji podrazumjeva TAG uređaj, a za koji Autoceste Federacije BiH već treći put pokušavaju izabrati firmu koja će u naredne tri godine održavati hardverski dio sistema naplate cestarine na svim dionicama autoceste A1. Novi tender, raspisan ovog mjeseca procijenjene je vrijednosti 4,35 miliona KM bez PDV-a.
Da ova rješenje ne funkcionišu, pokazuju gužve na naplatnim kućicama, pogotovo tokom ljeta ili u dane praznika.
Rješenje je u izmjeni zastarjelih Pravilnika, odnosno modernizaciji naplate cestarine. Susjedna Hrvatska se sprema u potpunosti implementirati novi sistem naplate cestarine, koji podrazumijeva plaćanje cestarine uz jednostavno očitavanje registarske oznake automobila. Sistem je osmišljen na način da putem web stranice (korisnik unosi registarsku oznaku vozila i podatak o bankovnoj kartici koja će biti korištena za podmirivanje troškova), a postoji mogućnost i putem mobilne aplikacije te još brojne druge.
To će osim građanima Hrvatske, putovanje olakšati i turistima koji će jednostavno i brzo moći obaviti registraciju putem većeg broja različitih kanala prodaje. Sistem će biti u potpunosti interoperabilan s postojećim evropskim sistemima naplate cestarina, čime će se vozačima omogućiti jednostavnije korištenje autocesta širom Evrope.
S druge strane, na sramotu nadležnih, na autoputu u BiH i dalje ćemo gledati stotine automobile zaglavljenih u gužvama na naplatnim kućicama. Autoceste FBiH na svojoj web stranici za sve one koje imaju ACC TAG imaju prilično jednostavna rješenja, u smislu registracije i uplate na korisnički račun.
Međutim, po uređaj se i dalje, narodski rečeno, “ide pješke”. Uz to, potencijalni korisnici imaju obavezu bespotrebnog potpisivanja ugovora i prikupljanja dokumentacije, što pogoduje tek bespotrebnoj administraciji, a nikako efikasnosti postupka.
Primjera radi, Mađarska i Bugarska uopšte nemaju uređaje. Dovoljno je da su korisnik u samo nekoliko koraka registruje na web stranici tamošnjih autocesta, uplati korištenje autoceste na sedam dana, mjesec ili godinu, te unese registarske oznake svog vozila.
U prevodu, upravo registracija vašeg vozila je zapravo ACC TAG, te nema potrebe za kupovinom posebnog uređaja.
Zato se postavlja pitanje zašto se i u BiH ne bi implementirao sistem kojeg će imati Hrvatska, ali i ostale evropske zemlje, što omogućava slobodan prolazak bez zaustavljanja, smanjenje gužvi, skraćivanje vremena putovanja i smanjenja emisije štetnih plinova.
(Vijesti.ba)