Danas se u svijetu obilježava Svjetski dan zaštite potrošača. Ovaj dan u Zenici nije obilježen, ali u susjednom Kaknju jest i to uz veliko interesovanje građana – potrošača. Upravo je slaba potrošaka svijest, neinformiranost potrošača o njihovim pravima glavni problem koji se ističe uz današnji dan, ali i inače u ovoj i prethodnoj godini velike inflacije i divljanja cijena.
O nezainteresiranosti za svoja potrošačka prava potvrdili su nam i sugrađani, a i činjenica da Zenica nema Udruženje za zaštitu potrošača, dok okolni manji gradovi imaju, dovoljno govori za sebe. Udruženje za zaštitu potrošača „Potrošač“ iz Kaknja danas je uličnom akcijom obilježilo Svjetski dan zaštite potrošača. Prema riječima predsjednice udruženja Feride Kulović neočekivano veliki je interes bio prolaznika da se informišu o svojim pravima, ali činjenica da nisu mnogi od njih znali da postoji udruženje već sedam godina dovoljno govori. Kao snaga, jer svi smo mi potrošači mogu mijenjati stvari.
„Na žalost slaba je svijest još uvijek kod nas o potrošačkim prsavima i obavezama, a potrošači su jedna od glavnih karika svake ekonomije“, navodi Kulović.
Kao potrošači smo fer i korektni, priznajemo da smo malo svjesni svojih prava. Prema riječima anketiranih građana i građanki danas na ulicama Zenice nemaju dovoljna saznanja o tim pravima, a na naše pitanje zašto odgovor je bio da nisu puno zainteresirani i da nemaju vremena za to. I činjenica da Zenica nema udruženje za zaštitu potrošača, a recimo Travnik i Kakanj imaju dovoljno govori. Zašto je važno imati takvo udruženje? Prema riječima Feride Kulović volonteri Udruženja obilaze redovno tržne centre i prodavnice te bilježe nedostatke i propuste, rade redovno jednom mjesečno edukaciju potrošača, a za sve je na raspolaganju telefon: 032 556 945. Kakanjsko odruženje „Potrošač“ u prošloj godini je zaprimilo i uspješno riješilo 125 prigovora potrošača koji su se odnosili na različite cijene istog proizvoda u jednoj trgovini, na kupovinu bijele tehnike, na online kupovinu. Predsjednica Kulović, a i upućeniji sugrađani, sudeći po njihovim odgovorima, ne smatraju trgovce glavnim krivcima.
Najodgovorniji i krivi za ovo stanje su kažu nadležni u vlasti. Dakle osnove znamo, prava nas puno ni ne zanimaju, zašto uvijek imamo opravdanje, pa nam je stanje takvo kakvo jest. Valjda što smo takav narod! Upravo je to bio odgovor naše sugrađanke Nermine:
„Nemamo mi običaj da se žalimo i insistiramo na svojim pravima, mi smo naučili da trpimo, to nam je praksa“. (A. Huskić)