Pandemija virusa korona nije zaustavila uvoz skupocjenih vozila u BiH, te je tokom prva četiri mjeseca ove godine uvezeno više luksuznih motornih i električnih vozila, među kojima je i u aprilu uvezeni Ferrari 488 (Pista/Tip F142) vrijedan više od 600.000 KM.
Kako nezvanično saznajemo, ovo vozilo je uvezla firma iz Hercegovine koja se bavi prodajom automobila.
Prema podacima Uprave za indirektno oporezivanje BiH, najskuplje uvezeno vozilo u ovoj godini je pomenuti automobil koji je vrijedan 531.985,76 KM, a za njega je izdvojeno još dodatnih 90.459,68 KM dažbina.
Osim ovog vozila, u prva četiri mjeseca uvezeno je još nekoliko luksuznih automobila koji su vlasnike koštali po više od 200.000 KM, a među njima su Mercedes-AMG GT R vrijednosti 220.813,21 plus dažbina 37.553,55 KM, zatim Range Rover vrijednosti 215.896,25 KM i plus 74.592,16 KM dažbina.
Vrtoglavom cifrom višom od 200.000 KM u prva četiri mjeseca ove godine plaćena su i vozila Mercedes AMG GT53 4Matic+, Porsche-Carrera 4S, Mercedes AMG GT53, Mercedes G500, te Mercedes Benz G350d.
Pored motornih vozila, tokom prva četiri mjeseca uvezena su i skupocjena električna vozila, te je najskuplje takvo vozilo od početka godine uvezeno iz Njemačke, a to je Porsche-Taycan Turbo vrijednosti 242.349,20 KM i dažbina 41.222,82 KM. Nimalo manje vrijedan, takođe iz Njemačke, uvezen je i Porsche-Taycan Turbo S, kojeg je vlasnik platio 205.448,55 KM, plus dažbine 34.949,71 KM.
Iako su se tokom prva četiri mjeseca ove godine uvozila luksuzna auta, ukupan uvoz novih i polovnih vozila je pao za skoro 20.000 u odnosu na isti period prošle godine.
“Tokom prva četiri mjeseca ove godine uvezena su ukupno 12.962 nova i polovna vozila, dok je u istom periodu prošle godine uvezeno 32.058 novih i polovnih vozila”, podaci su UIO BiH.
Goran Radivojac, ekonomski analitičar, kaže za “Nezavisne” da očigledno postoji određeni sloj stanovništva u BiH koji sebi to može da priušti, te ukoliko je pošteno zarađen novac – nema se šta zamjeriti.
“Čim je uvezeno ovo vozilo i plaćen PDV i carina, nema šta da se prigovori, a druga stvar je kako postoje tako unosni biznisi u BiH da to može da se zaradi. Vjerovatno postoje, jer poznavajući način poslovanja u RS i BiH ne vjerujem da se takav auto može platiti kešom, te znači da je on plaćen s računa”, rekao je Radivojac.
On kaže da kupovina ovako skupog vozila upada u oči i smeta ljudima koji su na ivici siromaštva ili su već prevalili tu ivicu “zahvaljujući” pandemiji virusa korona.
“Ukoliko je neko pošteno zaradio taj novac, on može da radi s njim šta hoće i da priušti sebi tako nešto, a mi sad možemo samo da vjerujemo ili ne državi da je ona provjerila šta je on radio i kako je zaradio taj novac”, smatra Radivojac.
Ukupnom smanjenom uvozu novih i polovnih vozila u BiH, kako Radivojac smatra, razlog je novonastala situacija sa pandemijom, ali da to nije specifično samo za BiH, nego da je takva situacija i u Njemačkoj i drugim zemljama.
“Ljudima je ograničeno kretanje, te i oni koji imaju novca ne mogu kupovati vozila jer su fizički ograničeni da se kreću. U ovakvim situacijama dolazi i do kontrakcije potrošnje, gdje ljudi izbjegavaju da troše novac na automobile ili robu koja nije prijeko potrebna, dok se ne vidi šta će biti u budućnosti, dokad će pandemija trajati, šta će biti s platom, poslom i to je objašnjivo”, zaključuje Radivojac.
Limuzine plaćene više od 200.000 KM
Mercedes-AMG GT R
Range Rover
Mercedes AMG GT53 4Matic+
Porsche-Carrera 4S
Mercedes AMG GT53
Mercedes G500
Mercedes Benz G350d