Do kraja ovog mjeseca, radnici će probiti i desnu cijev tunela Pečuj kod Zenice na Koridoru 5C, na trenutno najvećem gradilištu u državi. Ovu informaciju je za “Dnevni avaz” prilikom posjete njihove ekipe otkrio Samir Pirić, inžinjer za tunele investitora JP “Autoceste FBiH”.
Tri klizišta
“Za tunele na poddionici Klopče – Donja Gračanica primjenjuje se nova austrijska tunelska metoda. U desnoj tunelskoj cijevi, koja je duga 1.022 metra, čiji se, dakle, proboj očekuje do kraja mjeseca, radi se primarna obloga, nakon čega slijedi hidroizolacija, drenažni sistem. Udaljenost između osa tunelskih cijevi je 30 metara cijelom dužinom. Ukupna dužina tunela, uključujući “cut and cover” portalne tunele, bit će 999 metara za lijevu i 1.022 metra za desnu tunelsku cijev”, pojasnio je Pirić.
Zbog činjenice da se radovi na cijeloj dužini poddionice Klopče – Donja Gračanica vrše u geološki vrlo složenim terenskim uvjetima, koji nisu detaljno obrađeni u Glavnom projektu, dolazi do prilagođavanja stvarnim geološkim uvjetima na terenu, što uzrokuje neželjene zastoje u gradnji otvorene trase autoceste.
“Na tri lokacije aktivna su klizišta, to su Talami, Pehare i Ričica. Do izmjene projekta došlo je i na vijaduktu Klopačke stijene. Prema prvobitnom projektu, bilo je planirano da se nasipom riješi problem, ali se, onda, aktiviralo klizište pa se moralo prijeći na rješenje vijadukta”, kaže inžinjer Ahmed Mušija.
Zbog aktivnih klizišta, bit će ugrađeno ukupno 2.200 geotehničkih sidara za stabilizaciju terena, odnosno sanaciju klizišta, te 350 betonskih šipova, prečnika od 120 centimetara. Građevinsko umijeće domaćih neimara dolazi do izražaja na vijaduktima i mostovima, a naročito na gradnji mosta Babina rijeka.
Roštiljske konstrukcije
“Most Babina rijeka prelazi preko doline u horizontalnom radijusu od 1.000 metara pri visini od 10 do 120 metara. Krajnji rasponi su dužine od skoro 110 metara, a glavni raspon 165 metara. S tako odabranim rasponima, postignute su optimalne proporcije objekta u okolini. Rasponska konstrukcija promjenljivog poprečnog presjeka dodatno naglašava prostorni prijelaz preko doline”,kaže Pirić.
Poseban segment gradnje su potporni zidovi, takozvane roštiljske konstrukcije. Bušenje za ankere ide sve do čvrstog terena. Inžinjer Mušija pokazuje nam dio kroz koji se pokazala voda.
“Ovaj dio morat ćemo ponovo uraditi, jer voda nije dobro pokupljena”, kaže on.
ČINJENICE
– Ugovor za poddionicu Klopče – Donja Gračanica potpisan je 9. maja 2016. godine s izvođačem radova, konzorcijem “Euro-Asfalt” i “Strabag”
– Početak radova bio je 1. juna 2016. godine
– Ukupno je angažirano 430 radnika
Izvor: Avaz.ba