Iz Autocesta Federacije BiH tvrde da će do kraja 2022. godine započeti izgradnja blizu 85 kilometara autoceste na Koridoru 5C u vrijednosti 2,46 millijardi KM. Raspisani su tenderi i na sjeveru i jugu zemlje. Provjerili smo kakva je situacija po ovom pitanju u cijeloj državi.
“Cjelokupno finansiranje je zaokruženo, što znači da će se moći započeti sa aktivnostima na svim dionicama autoceste na Koridoru 5C”, rekli su za Klix.ba.
Prioriteti su tri dionice: Putnikovo Brdo – Medakovo, Medakovo – Ozimice i Ozimice – Poprikuše prema sjeveru kod Doboja čime će kompletan sjeverni dio koridora u Federaciji BiH biti u izgradnji.
Zatim dionice Mostar sjever – Mostar jug i tunel Prenj, kao kapitalni i u strateškom smislu najvažniji, ali i tehnički najzahtjevniji, projekta na Koridoru 5C, čija će izgradnja trajati pet godina i čime će bit kompletirana izgradnja Koridora 5C na teritoriji Federacije BiH.
“Za ove dvije dionice je pripremljeni tenderi za izvođača radova i u narednih desetak dana će biti objavljeni. Dakle, u prvoj polovini ove godine bit će okončane procedure izbora izvođača i početak radova za novih blizu 18 kilometara”, rekli su iz Autocesta FBiH.
U drugoj polovini ove godine planiran je početak novog investicijskog ciklusa vrijednog skoro 2,15 milijardi KM za izgradnju ukupno 66,7 kilometara.
U ovom trenutku gradi se blizu 40 kilometara autoceste na koridoru 5C, ukupne investicijske vrijednosti od 1,14 milijardi konvertibilnih maraka.
Direktor ovog preduzeća Elmedin Voloder nedavno je rekao da će se ovog ljeta u promet pustiti dionica Tarčin – Ivan u dužini od 6,9 kilometara, a za dvije godine korisnici će imati mogućnost voziti se autocestom bez prekida u dužini oko 130 kilometara, od Bradine na ulazu u Hercegovinu do Poprikuša nadomak Žepča.
Do sada je u potpunosti izgrađeno i nalazi se u upotrebi oko 114,5 kilometara autoceste, i to dionice Svilaj – Odžak, Zenica sjever – Tarčin i Međugorje – Bijača.
U Republici Srpskoj trenutno je u upotrebi 106 kilometara autoputa. Riječ je o dva autoputa i to autoputu Bosanska Gradiška – Banja Luka i autoputu “9. januar“ Banja Luka – Doboj. Izgradnja pomenutih dionica, uz poveznicu, odnosno petlju “Mahovljani” koštala je oko 1,1 milijarde КM.
Republika Srpska već gradi dvije dionice na Кoridoru 5C.
Prva dionica na pravcu od petlje “Tovira” do petlje “Кostajnica”, dužine 5,6 kilometara u završnoj je fazi i već sredinom ove godine trebala bi biti puštena za saobraćaj. Vrijednost projekta je 70 miliona eura, a finansira se kreditnim sredstvima Evropske banke za obnovu i razvoj, uz grant sredstva Evropske unije.
Druga dionica, poznatija kao “Dobojska obilaznica” vodi od petlje “Кostajnica” do Putnikovog brda i entitetske linije s FBiH. Dužina je 5,6 kilometara, a vrijednost projekta je 150 miliona eura, ponajviše zbog činjenice da je pomenuta dionica ustvari skup nekoliko velikih objekata. Prvi je most preko rijeke Bosna i magistralnog puta, pa vijadukt, usjek i dva tunela, od kojih je jedan dug 1.600 metara. Realizacija projekta finansirana je kreditnim sredstvima Evropske banke za obnovu i razvoj i grant sredstvima Evropske unije.
Na Кoridoru 5C ostaje još treća dionica, na pravcu prema sjeveru, od Tovire do Vukosavlja, dužine 36 kilometara. U toku je tenderska procedura izbora najpovoljnijeg ponuđača, a očekivanja su da se do kraja godine potpiše ugovor i započnu radovi.
Pored Кoridora 5C, iz Autoputeva RS ističu da ubrzano pripremaju i autoput prema Srbiji.
U toku je takmičarski dijalog, tokom kojeg će biti izabran najpovoljniji ponuđač za izgradnju autoputa na pravcu od Vukosavlja do Brčkog.
Istovremeno, u toku su pregovori sa potencijalnim partnerima za izgradnju dionice do Brčkog do Bijeljine, a uskoro bi trebalo da počne izgradnja dionice Rača – Bijeljina, za koju je izabran izvođač i potpisan ugovor o izgradnji. Vrijednost projekta je 258,2 miliona КM, bez PDV.
Pored toga, Republika Srpska ima još jedno otvoreno gradilište autoputa i to na pravcu od Banje Luke do Prijedora, koji na osnovu koncesionog ugovora gradi kineski partner.
Za kraj treba reći da se nalazimo u izbornoj godini kada su obećanja političkih stranaka i njihovih kadrova u javnim preduzećima često pompezna, a kasnije još češće neispunjena. Nebrojeno puta do sada najavljivana su velika gradilišta, stotine novih kilometara autocesta širom Bosne i Hercegovine i povezivanje sjevera i juga, kao i istoka i zapada. Nažalost, od svega toga malo se šta konkretno uradilo.
Dok susjedne države grade punom parom i spajaju svoje gradove brzim cestama i autoputevima, kod nas i dalje sve ide puževim koracima uz izlizana obećanja i svakojake malverzacije dok negdje cure stotine miliona maraka, a milijarde se skupljaju kroz akcize.
Izvor: klix.ba