Od ove godine u primjeni reforma obrazovanja u školama u ZDK

FOTO: Zenicainfo.ba

Nakon tri godine „prekrajanja“ i izrade novih nastavnih planova i programa, educiranja nastavničkog osoblja, uz pomoć međunarodnih i domaćih stručnjaka i organizacija, završena je kurikularna reforma u osnovnim i srednjim školama ZDK.

To znači da je, u najkraćem, učenicima i učenicama olakšano učenje koje treba da ima ishod i bude funkcionalno, a ne reproduktivno, a nastavnicima omogućena kreativnost, autonomija i istraživanje. U svemu im, kao i roditeljima i široj javnosti, podršku daje prva Edukativna platforma za nove kurikulume, dakle nastavne planove i programe kantonalnog Pedagoškog zavoda.

Nastavnica razredne nastave Sanela Džulan Kulović primjenjuje u svom II1 razredu OŠ „Musa Ćazim Ćatić“ nove reformirane nastavne planove i programe za sve predmete, ali je kao stručnjakinja učestvovala u reformi nastavnih planova za predmet matematika. Pilotiranje za taj predmet je prošle školske godine bilo u prvim i šesetim razredima, a od ove školske godine primjenjuje se u svim razredima osnovnih škola. No, pitamo je šta njenim učenicima i učenicama donosi reforma obrazovanja u nižim razredima.

Potiče istraživačko učenje, logično zaključivanje, logično mišljenje… Nastava je bazirana na ishodima učenja gdje svaki učenik poslije završenog časa treba da izađe sa određenim zananjem, kao i poslije polugodišta i završetka školske godine“.

Nastavnicima je, kaže Džulan Kulović, kurikularna reforma donijela više felksibilnosti u radu, veću autonomiju, ali i više istraživanja. Prošli su u protekle tri godine razne edukacije koje će nastaviti sada oni educirani sa svojim kolegama u školama.

Prethodnih sedmica imali smo jednu veliku dvodnevnu edukaciju direktora, nastavnika i stručnih saradnika ovdje u Zenici. Imali smo eminenetne stručnjake koji su radili sa našim osobljem poput eksperta za kurikularne reforme profesora Borisa Jokića“, isitiče Aida Salkić, direktorica Pedagoškog zavoda ZDK.

Samo u mjesecu augustu je edukaciju prošlo oko hiljadu i po nastavnika i nastavnica.

Poznato je da se teško prilagoditi na nešto novo. Međutim ovdje su najveći benefiti kako za učenike, tako i za nastavnike. Nastavnici mogu razvijati svoju kreativnost i oni mogu sada da kada uoče da učenici nisu dobro savladali potrebno im je još iz određene nastavne jedinice to mogu nastaviti i na narednom času,“ dodaje Salkić.

Svaki nastavnik treba da prilagodi sadržaj određenog nastavnog predmeta kako bi učenika izašao sa određenim, funkcionalnim znanjem. Edukacije smo prolazili i prolazimo, ali većina nastavnika još nije prošla dovoljan broj edukacija, pa mi očekujemo i od Pedagoškog zavoda i Ministarstva obrazovanja ZDK podršku kao i do sada. Ne samo u edukacijama već svega onog što i nam treba za sve više digitaliziranu nastavu, a to su savremena učila, projektori laptopi i slično“,  riječi su Džulan Kulović.

I međupredmetna korelacija je dozvoljena u novim nastavnim planovima i programima, a za sve to nastavnicima, roditeljima i široj javnosti na ponudi je i od koristi Edukativna platforma Pedagoškog zavoda ZDK, digitalni alat pomoću kojeg mogu vidjeti šta djeca i nastavnici rade u reformiranom osnovnom i srednjem obrazovanju. Veliku su pomoć imali od međunarodnih organizacija, kaže direktorica Salkić, uzimali u obzir i međunarodna istraživanja poput onih iz PISE, sve u cilju da u nastavi u školama ZDK bude sada više bitna forma nego sadržaj. Nema više učenja napamet, sada je važna kreativnost, fleksibilnost, logično zaključivanje i na kraju funkcionalno znanje. Kako kaže učiteljica Sanela s početka priče važan je sada ishod učenja, odnosno priprema djece za stvarne izazove koji ih u životu čekaju. (A. Huskić)

FOTO: Zenicainfo.ba