Privode se kraju radovi na tunelu Vranduk

Na dionici Vranduk – Ponirak dužine 5,3 kilometara sprovode se aktivni građevinski radovi. Na ovoj dionici je i tunel Vranduk koji je ušao u završnu fazu kako se može vidjeti na fotografijama koje je objavila kompanija Hering d.d. Široki Brijeg.

Završeni su radovi na ugradnji ivičnjaka i pripremljen je tamponski sloj.

Tunel Vranduk je dvocijevni tunel koji se gradi prema novoj austrijskoj tunelskoj metodi (NATM).

Ukupna dužina desne tunelske cijevi je 468,37 metara, dok je lijeva tunelska cijev duga 313,05 metara.

Radovi na probijanju tunela su započeli krajem marta 2021 godine i izvodili su se u tri smjene.

Poddionica Vranduk – Ponirak je dio dionice Poprikuše – Zenica sjever (Donja Gračanica) koja se na sjeveru nastavlja na poddionicu Nemila – Vranduk i na jugu na poddionicu Ponirak – Vraca. Ukupna dužina poddionice prema projektu iznosi 5,3 kilometara.

Od objekata na trasi se izdvajaju mostovi Vranduk 1 i Vranduk 2, koji se izvode tehnologijom konzolne gradnje i tunel Vranduk, te tri manja vijadukta. Specifičnost trase je tlocrtno i visinski razdvojen lijevi i desni kolnik autoceste zbog činjenice da se autocesta proteže kroz jako strme padine. Autocesta se nalazi u većem dijelu u zasjeku zbog čega je isprojektovan značajan broj visokih potpornih zidova koji će se raditi tehnologijom armirane zemlje.

Izvođač radova na dionici Vranduk – Ponirak je konzorcij Azvirt L.L.C i Hering d.d. Široki Brijeg. Nadzor nad izvođenjem radova obavlja konzorcij DRI upravljanje investicijama d.o.o. i Divel d.o.o. Sarajevo.

Sredstva za izgradnju osigurana su putem OPEC Fonda za međunarodni razvoj (OFID).

Akta.ba