Skrenuti pažnju javnosti na značaj unapređivanja, učenja i razvoja maternjeg jezika, te na njegovanje jezičke i kulturne različitosti, glavni su razlozi obilježavanja 21. februara, kao Međunarodnog dana maternjeg jezika.
„Učenje, a potom i njegovanje maternjeg jezika počinje od najranijih dana djeteta u njegovoj porodici, u kojoj dijete usvaja početna znanja govora, izgovora riječi i razgovora, a potom ga dalje razvija kroz priče i bajke, te kroz školsku nastavu i ostale aktivnosti, a najviše kroz čitanje knjiga, mada je nažalost sa svakom novom generacijom sve manja zainteresovanost za čitanjem“, navodi Selvedina Durak, nastavnica bosanskog jezika u zeničkoj Osnovnoj školi „Vladimir Nazor“.
„Roditelji danas imaju manje vremena da se druže i razgovaraju sa djecom, njegujući tako njegove sposobnosti izražavanja, a uz to i savremene tehnilogije, kojima su djeca danas umnogome podložna, vrlo negativno utiču na razvoj njihovog izražavanja, čime se smanjuje njihov vokabular, ali i izražavanje i prenošenje slikovitosti i emocionalnosti u jeziku postaje im znatno sromašnije, što je naročito vidljivo u njihovim pismenim vježbama“, ističe nastavnica Selvedina Durak. (V.J.)