Upozorenje građanima u vezi prevara putem internet platformi za kupoprodaju

Policijski službenici Uprave policije Ministarstva unutrašnjih poslova Zeničko-dobojskog kantona, u posljednje vrijeme su zaprimili veći broj prijava od građana, žrtava “internet prevara” koje se odnose na prodaju putem platforme “OLX”.

 

Naime, građanima koji prodaju robu putem platforme “OLX”, javljaju se lica sklona prevarama, putem  aplikacija “Viber”, WhatsApp” ili drugih aplikacija za komunikaciju, predstavljajući se kao potencijalni “kupci”. Nakon kraće konverzacije, “kupci” pišu da su zainteresovani za kupovinu artikla, žrtvi prevare šalju link-poveznicu sa uputom da je potrebno da otvore link kako bi dogovorili uplatu za artikl koji se prodaje. Nakon što žrtva prevare otvori link, učita se stranica koja je po svom izgledu slična stranici “OLX” ili “BH Pošta”. Žrtve dovedene u zabludu, misleći da se radi o pravoj stranici, po uputama kupca, unose sve podatke kao što su: ime i prezime, broj bankovne kartice i CVC broj, kao i druge podatke koji su potrebni da “kupac” realizuje svoju namjeru prevare. Nakon što unese tražene podatke od žrtve se zahtijeva da potvrdi ponuđenu opciju o završenoj kupovini, pa čak i da potvrdi kupovinu putem koda koji se pošalje na mobilni telefon.

 

Kako prepoznati prevaru:

  • “kupci” se javljaju izvan platforme OLX, uglavnom putem aplikacije Viber ili WhatsApp,
  • tekstovi pisanih poruka su uglavnom loše prevedeni,
  • šalju linkove koji ne sadrže domenu OLX.ba a koji vode na sasvim drugu stranicu,
  • nikada se ne javljaju na pozive, uglavnom pod izgovorom da su zauzeti poslom,
  • ne pregovaraju oko cijene ili kupovine artikla.

 

Kako se zaštiti od prevare:

  • ne komunicirati izvan platforme OLX, niti sa korisnicima koji nisu verifikovali profil,
  • ne otvarati sumnjive linkove,
  • nikada ne davati svoje lične podatke kao što su e-mail ili broj bankovne kartice,
  • za kupovinu je dovoljno ostaviti broj bankovnog računa,
  • plaćanje robe izvršiti pouzećem prilikom dostave ili ličnog preuzimanja.

Odsjek za odnose sa javnošću, analitiku i planiranje