Zaštita potrošača nikad aktuelnija tema u BiH

U Zenici je održan sastanak na kojem se razgovaralo o zaštiti potrošača u odnosima sa trgovcima i pružaocima ekonomskih usluga.

Organizator sastanka je bilo udruženje za zaštitu potrošača DON iz Prijedora, a domaćin udruženje Kreativci iz Zenice. Na sastanak su bili pozvani predstavnici kantonalnih i gradskih inspekcijskih službi, privrednici i predstavnici nevladinog sektora. Zaštita potrošača je možda i nikad aktuelnija tema u našoj zemlji i zbog toga je ovaj sastanak imao višestruku korist.

„Očigledno je ovo način da se ubere što više novca u državne budžete, a onda ćemo vidjeti šta i kako kad ne bude novca za te državne budžete“, kaže Snežana Šešlija, izvršna direktorica organizacije „To PeeR“.

Jedna od tema sastanka bila je i e-trgovina gdje po riječima naše sagovornice zbog nepostojanja legislative svakodnevno gubimo nešto više od pola miliona maraka na poreze.

„Kad bismo uredili tu legislativu sva ta siva ekonomija ili crna jer ona meni ne može biti crnja nego što jeste, ogroman je odliv novca koji nekontrolisano odlazi preko prodaje zato što nije uređen sistem“, kaže Šešlija.

Kada govorimo o e-trgovini poslodavci apeluju da se sve to uokviri jer trenutno stanje ne pogoduje nikome, niti onome ko kupuje, niti onome ko prodaje.„Sve, od samog sadržaja, reklamacije, računa, na koji način se dobija račun, kad i u kojem roku brza pošta isporučuje je apsolutno bitno. O tome se na svjetskom nivou žargonski rečeno ne razglaba, to je nešto što je postojano, pravila koja moraju postojati. Ovo je nešto što će postići veliki cilj. Što se potrošača tiče možemo reći da smo na istoj liniji, da se ne borimo jedni protiv drugih nego da pokušavamo naći balans i da na tom nivou ostanemo“, istakla je Ajla Bektaš, iz firme Pero Zenica.

Jedna od poruka sastanka je i ta da potrošači moraju naučiti više o svojim pravima, te kako iste zaštiti. Također, edukacija stanovništva kada govorimo o e-trgovini je jedan od prioritetnih zadataka na kojem bi trebalo raditi. (N.G.)