Bosna i Hercegovina mogla bi ponovo ostati bez aviokompanije nakon što je “FlyBosnia” obustavila letove, ostala bez aviona i posade.
Početkom mjeseca, “FlyBosnia” je ostala bez svog jedinog aviona – Airbusa A319 koji je nosio registracije E7-FBA. Avion je iz Sarajeva prebačen do aerodroma Marana (u Arizoni). “FlyBosnia” je već tada otpustila većinu svoje letačke posade, a ostatak je zadržan kako bi vratio avion A319 u Sjedinjene Države kako bi bio otpisan.
Taj avion je zadnji put letio za kompaniju “FlyBosnia” na usluzi repatrijacije u i iz grada Kuvajta u junu. U međuvremenu, “FlyBosnia” je iznajmila drugi avion i posadu. Riječ je Airbusu A320 koji je bio unajmljen od litvanskog prevoznika GetJet Airlinesa.
No, trenutno kompanija uopće ne provodi redovne letove.
“Kompanija “FlyBosnia” trenutno ne obavlja redovne operacije sa Međunarodnog aerodroma Sarajevo”, rečeno je danas za „Dnevni avaz“ iz ovog aerodroma.
Osim toga, na internet stranici ove kompanije nije moguće rezervirati let za bilo koju destinaciju. “Avaz” je kontaktirao kompaniju s upitom da li imaju namjeru ponovnog uspostavljanja letova, ali nije dobio odgovor.
Teška situacija
Podsjetimo, kompaniju FlyBosnia osnovala je grupacija “Al Shiddi” iz Saudijske Arabije, koja je vlasnica Sarajevo City Centra.
Kompanija je prvenstveno osnovana kako bi dovodila arapske turiste u BiH, ali je kasnije uspostavila i letove ka nekim evropskim destinacijama, poput Londona. No, imala je konstantnih problema s gubicima.
“FlyBosnia” je bila u finansijskim problemima i prije pandemije, a oni su pogoršani masovnim otkazivanjem letova u ovoj godini zbog širenja virusa.
Trenutna situacija, kao i prognoze za naredni period, nikako joj ne idu u korist. Sektor avio-saobraćaja jedan je od najteže pogođenih pandemijom koronavirusa. Osim toga, ovo je jedan od sektora za koji se predviđa najsporiji oporavak, odnosno da se godinama neće vratiti na nivo iz 2019.
Skoro sve kompanije u ovoj oblasti širom svijeta su u problemima, a mnoge su već proglasile bankrot. Ostale su zatražile državnu pomoć.
Sudbina prethodnika
Na ovaj način nastavljaju se problemi BiH sa nacionalnim aviokompanijama.
BiH je imala državnu firmu „Air Bosnia“ koja je osnovana 1994., ali je operacije prekinula u jesen 2003. zbog velikih dugova koje su imali. Firma je ponovno pokrenuta 2004. kao „BH Airlines“. Operacije su ponovno pokrenute 2005. s dva aviona. Godine 2008. turski nacionalni prevoznik „Turkish Airlines“ preuzima udio od 49 posto u „BH Airlinesu“, ali se povlači 2012. godine. Posljednji komercijalni let „BH Airlinesa“ je obavljen 2015. godine.
U oba slučaja problem su bili veliki gubici, a slična sudbina dočekala je i „FlyBosniju“, piše “Dnevni avaz”.