Ulaganje u Koridor Vc prioritet koji će obezbijediti moderne transportne veze

Ilustracija

Nastavak investiranja u Koridor Vc je prioritet koji će obezbijediti moderne transportne veze koje povezuju zemlju s regionom i EU za dobrobit građana i ekonomije. Bosna i Hercegovina može mobilizirati resurse i tehničke kapacitete za ubrzavanje radova.

To je poručio Johann Sattler, šef Delegacije Evropske unije u BiH i specijalni predstavnik EU ambasador, koji je organizirao u Sarajevu sastanka na visokom nivou o Koridoru Vc kojem su prisustvovali nadležni zvaničnici s državnog i entitetskih nivoa te predstavnici Evropske investicijske banke (EIB) i Evropske banke za obnovu i razvoj (EBRD).

Kako je istaknuto, Koridor Vc najambiciozniji je investicijski program u Bosni i Hercegovini, koji zahtijeva značajna finansijska sredstva i ljudske resurse. Do sada je Evropska unija osigurala više od 200 miliona eura bespovratnih sredstva kroz Investicijski okvir Zapadnog Balkana (WBIF) za izgradnju 11 poddionica autoputa na Koridoru Vc u BiH, nadopunjavajući zajmove EIB-a i EBRD-a.

Tokom sastanka, predstavnici relevantnih vlasti potvrdili su opredjeljenje za ubrzavanje pripreme i provedbe dosadašnjih ulaganja u Koridor Vc.

JP Autoceste FBiH su pokrenule novi investicioni ciklus vrijedan 1,68 milijardi eura.

Zatvorena je finansijska konstrukcija za sve dionice koje su u planu za raditi, osim u ovoj sada fazi od Ovčara do Bradine.

Trenutno je devet aktivnih gradilišta, odnosno u izgradnji je 40 kilometara. Riječ je o dionicama: Vranduk – Ponirak, Ponirak – Vraca , Tunel Zenica – Donja Gračanica, Klopče – Donja Gračanica, Drivuša – Klopče, Tunel Ivan, Buna – Počitelj i Počitelj – Zvirovići.

U tenderskoj proceduri su dionice za novih 38 km. To su dionice: Kvanj- Buna, Mostar jug – Kvanj, Tarčin – Ivan, Nemila – Vranduk, Poprikuše – Nemila i Medakovo – Putnikovo brdo.

U razvoju su projekti Ovčari – Mostar sjever, Mostar sjever – Mostar jug i Medakovo – Poprikuše, a vrijednost investicije je 1,2 milijarde eura za 86 km.