Iako se činilo da bi konačno moglo doći do dogovora aktuelne većine u Gradskom vijeću sa gradonačelnikom Fuadom Kasumovićem o Prijedlogu Budžeta za tekuću godinu, to se ipak nije desilo.
Većina spornih pitanja je usaglašena, ali je dogovor pao na Zenicatransu. Iako je gradonačelnik nudio da se isplate tri plate sa doprinosima, te uvede kuća koja će sagledati stanje i napraviti plan sanacije, za većinu (OP. A. SDA, ASDA, SBB) to nije bilo prihvatljivo, te su ostali pri stavu da traže dva miliona KM za ovo preduzeće.
“Poslije trosatnih razgovora, nažalost nismo uspjeli postići končani dogovor. Gradonačelnik nije prihvatio naš amandman koji smo sa 3 miliona spustili na dva miliona, što bi omogućilo funkcionisanje Zenicatransa, gradonačelnik za sada ne pristaje na tu cifru”, kazao je Mensud Keleštura, iz ASDA.
Gradnonačelnik Fuad Kasumović kazao je da se sve ovo radi isključivo zbog njega, svaki dan dolaze drugi predstavnici stranaka, te su ih na taj način htjeli zavarati.
“Slali su ljude koji nemaju legitimitet. Jednostavno to je sistem. Nažalost, da to rade namjerno govori sljedeće. Trebali su imati zajedničke amandmane, međutim sve tri stranke koje čine većinu su došle sa svojim amandmanima. Sve smo im prihvatili osim ovoga vezanog za Zenicatrans. Ja novac građana Zenice, ne dozvoljavam da propada. Nudili smo samo ono što je realno. Zenicatrans onakav ne može opstati. Nudimo im da isplatimo plaće, doprinose, tople obroke i da na kraju platimo kuću koja će za ovaj mjesec i po koliko privremeno voze, da kažu šta može, kakav Zenicatrans može opstati. Međutim oni ultimativno traže dva miliona. Koliko sam vidio, 15 vijećnika je potpisalo i traže prekosutra hitnu sjednicu”, istakao je gradonačelnik Fuad Kasumović.
Predstavnik SDA, Ekrem Ćosić, kazao je da se razgovaralo mirnim tonom i da su mnoga pitanja uz obostrano popuštanje dogovorena, međutim kazao je kako ono što gradonačelnik nudi za Zenicatrans je ustvari gašenje preduzeća.
“Zenicatrans je preduzeće koje je važno za ovaj grad. Možda to nekom izgleda nebitno. Ovo što gradonačelnik predlaže je stečaj. Građani moraju znati da kada preduzeće Zenicatrans prestane postojati, tada kompletna infrastruktura Zenicatransa ide u privatne ruke. Zašto nešto gasiti što je nasušna potreba građana”, poručio je Ćosić.
Međutim, Ćosić nije odgovorio nekoliko puta na postavljeno pitanje, da li stečaj znači gašenje. Podsjetimo, mnogobrojni su primjeri gdje su se firme iz stečaja podigle i nastavile normalno funkcionisati, što samo po sebi govori da stečaj neminovno ne znači i gašenje.
Almir Babajić, vijećnik SDP-a, kazao je da je propuštena prilika da se postigne dogovor oko budžeta i ujedno da riješi pitanje Zenicatransa.
“Mislim da smo bili na fonu da nađemo rješenje. Zenicatrans svakako ne bi mogao voziti još mjesec i pol dana, dok je ugovor sa privremenim prevoznicima na snazi. U tih mjesec i pol, mogli smo platiti plate i doprinose, te angažovati revizorsku kuću koja će nam jasno dati upute u kojem smjeru treba da ide Zenicatranas. Nažalost vijećnici većine su bili kategorični da se izdvoje dva miliona maraka za Zenicatrans, iako je gradonačelnik bio spreman rebalansom uzdvojiti potrebna sredstva nakon dobijanja analize od revizorske kuće”, kazao je Babajić.
Na ovaj način čini se, propala je posljednja prilika da se usvoji Prijedlog Budžeta i na taj način deblokira grad. Gradonačelnik se izvinio sugrađanima i pozvao ih da se strpe do prvog aprila, kada će on proglasiti Budžet Grada Zenica za 2020. godinu.
Nerazumni zahtjevi ili politikanstvo ostavili su grad u blokadi.
Nedžad Glibo/ Maid Dizdarević