Kilometarske kolone teretnih vozila s proizvodima koji se plasiraju na domaće, ali i evropsko tržište satima stoji u Vranduku zbog izvođenja radova u tunelu. Privreda iz dana u dan trpi veliku štetu, a izvođač radova, prema riječima naših sagovornika, neozbiljno je pristupio ovom projektu.
U razgovoru za Klix.ba član Biznis centra Jelah – Tešanj i vlasnik firme Madi iz Tešnja Edin Jabandžić smatra kako je sramota da država kao što je BiH sebi ovo dopušta, ali i da privrednici već neko vrijeme trpe veliku štetu zbog kolona.
“Ovo je velika šteta za bh. privredu koja se ogleda u direktnom i indirektnom smislu. U direktnom smislu, ako imate firmu koja ima 160 voznih jedinica, kao što je slučaj u Madiju, i koje svakodnevno voze robu do kupaca i satima čeka u oba smjera, možete li zamisliti o kolikim troškovima se radi? S druge strane, indirektna šteta je što od nas pravi neozbiljnu državu i sistem”, govori Jabandžić.
S obzirom da se u Tešnju održava privredni sajam, kazao je da nije sreo stranca koji nije zakasnio na sastanak i prokomentarisao da nijedna država sebi ne može priuštiti ovakav luksuz.
Brojni vozači, ali i poznate ličnosti, kako je to uradio jučer Enis Bešlagić, komentarišu da se u tunelu nalazi mali broj radnika, da se mora raditi puno više, pa i u tri smjene. Međutim, od izvođača radova Heringa nema konkretnih rezultata na terenu.
Tokom protekle noći izvršeno je asfaltiranje dijela tunela, samo da bi se sanirale udarne rupe koje su otežavale odvijanje saobraćaja, ali firma koja je izvršila asfaltiranje nije došla na pripremljen teren. Ogromne količine vode nisu omogućile da sve bude urađeno kako treba zbog čega su kolone i danas u Vranduku.
Jabandžić je kazao da su razgovarali na početku radova s nadležnima u ovom projektu, upoznali ih šta se može dogoditi, ali da su im rekli da druge alternative nema.
“Ovo je urađeno na amaterski način, jer pustiti obilaznicu u promet, a koja nije pripremljena i riješena je amaterski. Svakako i sam rok izvođenja radova je predug, a sve što duže traje stvara i veću štetu za privredu u BiH”, dodao je Jabandžić.
Ministar za prostorno uređenje, promet i komunikacije i zaštitu okoline Zeničko-dobojskog kantona Arnel Isak je kazao da je prvi sazvao sve nadležne u projektu rekonstrukcije tunela u Vranduku te da je skraćen vremenski rok izvođenja radova, ali da je trenutno stanje neizdržljivo i u aspektu privrede, ali i građana Bosne i Hercegovine koji svakodnevno koriste magistralni put M-17.
“Stanje nikako nije uredu i najviše mi je žao građana kantona, države, ali i turista koji svakodnevno na visokim temperaturama po nekoliko sati sjede u svojim automobilima i satima čekaju da prođu kroz tunel. Sve nadležne u ovom projektu sam pozvao na sastanak, smanjen je rok izvođenja radova, a obećali su i da će od septembra pustiti saobraćaj u obje trake. Stanje mora biti bolje i svakodnevno ću kontrolisati da li su ispunjena data obećanja. Sve što je dogovoreno na satanku kojeg smo održali sredinom maja u sjedištu Zeničko-dobojskog kantona mora biti i ispoštovano”, kazao je Isak.
Radovi na sanaciji udarnih rupa na obilaznici kroz zenička naselja vrše se svakodnevno, a kraj radova se očekuje na proljeće naredne godine.
Na inicijativu Udruženja poslodavaca FBiH danas je u kabinetu premijera FBiH Fadila Novalića održan radni sastanak s predstavicima JP Ceste FBiH i Udruženja poslodavaca na temu stanja i izvođenja radova u tunelu Vranduk.
Nakon sastanaka je saopćeno da će gužve u tunelu Vranduk od sutra biti kraće te da će se čekati maksimalno 30 minuta u najvećoj špici dana.
Nakon sanacije regionalne ceste, alternativnog puta, Zenica – Banlozi – Nemila, čitav putnički saobraćaj bit će preusmjeren na ovu cestu dok će se teretni odvijati kroz tunel.