Probijeni rokovi na trasi od Zenice ka Žepču

Bosna i Hercegovina se 1997. godine obavezala da će izgraditi trasu koridora Vc kao dio Panevropskog koridora. Dvije decenije od postavljanja kamena temeljca, sa izgrađenih oko 113 kilometara, tek smo na pola puta. Kada bi trebao biti izgrađen i koja je dinamika radova na trasi kod Zenice?

Kod Zenice se na 4 dionice gradi 19 kilometara autoputa prema Žepču. Završetak radova na dvije dionice bio je planiran ove godine, no dinamika radova je takva da će rok biti probijen, dok je kraj radova za preostale dvije dionice planiran 2024. godine, izvještava Federalna televizija.

Na poddionici Ponirak – Vraca prvi značajniji objekat je tunel Zenica. Sa 3.360 metara trenutno je najduži probijeni tunel, no preostalo je još mnogo posla za graditelje.

“Radovi na na desnoj i lijevoj tunelskoj cijevi će se intenzivirati sljedećeg mjeseca uvođenjem dvije dodatne oplate za betoniranje cijevi. Lijeva će se betonirati i sa jedne i druge strane”, navodi Elmin Škulj, predstavnik Euroasfalta

Izgradnja ne ide lako, s obzirom na to da se trasa provlači kroz uzak prostor u dolini rijeke Bosne. Preko 500 radnika svakodnevno gradi, no geomorfološki i geografski uslovi primorali su inženjere na gradnju 2 velika tunela i 12 mostova.

“Problemi se rješavaju. Za dionice Vranduk – Ponirak i Ponirak – Vraca je izvjesno da ćemo probiti rokove za godinu i po dana. To ništa ne znači posebno jer je to jedna cjelina. Petlja se nalazi u Golubinju tako da će to biti jedan prostor kad se bude otvaralo”, ističe Ahmed Mušija, predstavnik JP Autoceste FBiH.

Ništa manje nije zahtjevno ni na poddionici dugoj 5,3 kilometra kojom se izlazi iz vrandučke kotline.

Kako navode iz azerbejdžanskog Azvrita, trenutno se izvode radovi na tunelu Vranduk i sektorima 4 i 5 ove dionice – a najzahtevnije je bilo izraditi tunel kao i iskop i zaštitu kosinu te armirano tlo.

Po završetku izgradnje ovih poddionica od Zenice prema Žepču, trasa budućeg autoputa bit će duga oko 19 kilometara – to znači da će put od Zenice prema Žepču po završetku 2024. godine biti kraći za oko 17 kilometara.

Preduslov za funkcionalnost je izgradnja više od 11 kilometara od Nemile do Poprikuša. Prvi put na gradnji autoputa u našoj zemlji ispit će polagati radnici turske kompanije HGG.

“Radimo na dionici Nemila – Vranduk dužine 5,7 kilometara, gradimo kamp, za 10 dana iz Turske će doći 80 mašina i 200 radnika koji trebaju izgraditi dionicu do februara 2024. godine”, istakao je Oktay Ateş, predstavnik HGG-a.

Kao prioriet u gradnji, iz Autocesta FBiH akcenat je stavljen na trasu od Poprikuša do Putnikovog brda dugu preko 40 kilometara. No, građani će vožnju do Doboja još pričekati. Za sada su povezani Zenica i Sarajevo, a napreduje se i prema Konjicu. Dvije decenije od početka radova još nije spojena trasa 335 kilometara od Bijače do Svilaja na što se na evropskom putu Bosna i Hercegovina bez autoputa obavezala.

Federalna.ba