Filozofski fakultet organizovao okrugli sto u sklopu obilježavanja 30 godina postojanja

U sklopu obilježavanja 30 godina Filozofskog fakulteta Univerziteta u Zenici održan je okrugli sto „Stanje i perspektive nastavničkih studijskih programa“. Tokom okruglog stola kao najveći problemi ili izazovi definisani su nedostatak kvalitetnog nastavničkog kadra, a s druge strane brucoši ili maturanti nisu zainteresovani za nastavničke studije.

Kada se govori o deficitarnim zanimanjima tu su prije svega učitelji, zatim nastavnici matematike i informatike, te nastavnici fizike. Ovaj okrugli sto je pokušaj da se detektuju problemi, te daju odgovori kako prevazići te probleme.

Da li je to što je nastavnička profesija devalvirana u društvu ili su tu neki drugi razlozi ili je sve zajedno, o tome smo razgovarali danas i pokušali dati odgovore šta mi sa nastavničkih fakulteta možemo uraditi da bismo poboljšali status nastavnika i nastavničke profesije u društvu i na koji način mi možemo ponuditi bolje obrazovanje našim maturantima koji upisuju nastavničke studijske programe kako bismo nastavničku profesiju učinili manje deficitarnom“, kaže Alica Arnaut, dekanesa Filozofskog fakulteta Univerziteta u Zenici.

Alica Arnaut

 

 

 

 

Inicijalno obrazovanje nastavnika nužno je da bude kvalitetno jer kvalitet obrazovnog sistema koje je stub i temelj svakog društva dominantno ovisi o kvalitetu rada nastavnika, smatra profesorica Filozofskog fakulteta iz Banja Luke.

Ono o čemu bi trebali posebno da brinemo jeste da obrazujemo nastavnike, da obrazujemo nastavnike za djecu u 21. vijeku. Ono što imamo jesu silni problemi što se zadržavamo nekoliko decenija unazad kada je obrazovanje u pitanju i ne obraćamo toliko pažnje, a nadam se da ćemo početi obraćati na profesionalni razvoj nastavnika“, kaže Ivana Zečević, redovna profesorica na Filozofskom fakultetu Univerziteta u Banja Luci.

Ivana Zečević

 

 

 

 

 

Nekada su govorili da bi bio nastavnik trebaš se roditi sa ljubavlju prema toj profesiji, odnosno ljubavi prema djeci. Iako materijalni položaj nikada nije bio dominantan kada govorimo o nastavničkom pozivu tu su se stvari očito promjenile.

Što su moje dvije kolegice spomenule jeste položaj nastavnika u društvu to što odbija mlade koji su bili zainteresovani kroz osnovno i srednje obrazovanje, koji su se možda i zaljubili u taj poziv nastavnika kroz primjere dobre prakse svojih nastavnika sa kojima su se susretali. Međutim, kako vrijeme odmiče uviđaju da je položaj nastavnika u društvu zaista nezahavalan tako samim tim i pod utjecajem roditelja odbija ih od same pomisli da krenu u ovu profesiju koja je izazovna, ali i jedna od najznačajnijih u našem društvu“, kaže Šemo Ormanović, profesor na Fakultetu sporta i tjelesnog odgoja Univerziteta u Sarajevu.

Šemso Ormanović

 

 

 

 

 

Prema riječima našeg sagovornika jedno od rješenja za bolji položaj nastavnika jeste da se oni proglase državnim službenicima jer rade stresan posao, a u današnje vrijeme zbog svih nemilih dešavanja dolaze i sa dozom određenog straha jer nikada ne znaju šta ih čeka na random mjestu. Da li će društvo odreagovati na pozive onih koji obrazuju buduće generacije ostaje da vidimo. (N. Glibo)