U sklopu obilježavanja 30 godina Filozofskog fakulteta Univerziteta u Zenici održan je okrugli sto „Stanje i perspektive nastavničkih studijskih programa“. Tokom okruglog stola kao najveći problemi ili izazovi definisani su nedostatak kvalitetnog nastavničkog kadra, a s druge strane brucoši ili maturanti nisu zainteresovani za nastavničke studije.
Kada se govori o deficitarnim zanimanjima tu su prije svega učitelji, zatim nastavnici matematike i informatike, te nastavnici fizike. Ovaj okrugli sto je pokušaj da se detektuju problemi, te daju odgovori kako prevazići te probleme.
„Da li je to što je nastavnička profesija devalvirana u društvu ili su tu neki drugi razlozi ili je sve zajedno, o tome smo razgovarali danas i pokušali dati odgovore šta mi sa nastavničkih fakulteta možemo uraditi da bismo poboljšali status nastavnika i nastavničke profesije u društvu i na koji način mi možemo ponuditi bolje obrazovanje našim maturantima koji upisuju nastavničke studijske programe kako bismo nastavničku profesiju učinili manje deficitarnom“, kaže Alica Arnaut, dekanesa Filozofskog fakulteta Univerziteta u Zenici.
Inicijalno obrazovanje nastavnika nužno je da bude kvalitetno jer kvalitet obrazovnog sistema koje je stub i temelj svakog društva dominantno ovisi o kvalitetu rada nastavnika, smatra profesorica Filozofskog fakulteta iz Banja Luke.
„Ono o čemu bi trebali posebno da brinemo jeste da obrazujemo nastavnike, da obrazujemo nastavnike za djecu u 21. vijeku. Ono što imamo jesu silni problemi što se zadržavamo nekoliko decenija unazad kada je obrazovanje u pitanju i ne obraćamo toliko pažnje, a nadam se da ćemo početi obraćati na profesionalni razvoj nastavnika“, kaže Ivana Zečević, redovna profesorica na Filozofskom fakultetu Univerziteta u Banja Luci.
Nekada su govorili da bi bio nastavnik trebaš se roditi sa ljubavlju prema toj profesiji, odnosno ljubavi prema djeci. Iako materijalni položaj nikada nije bio dominantan kada govorimo o nastavničkom pozivu tu su se stvari očito promjenile.
„Što su moje dvije kolegice spomenule jeste položaj nastavnika u društvu to što odbija mlade koji su bili zainteresovani kroz osnovno i srednje obrazovanje, koji su se možda i zaljubili u taj poziv nastavnika kroz primjere dobre prakse svojih nastavnika sa kojima su se susretali. Međutim, kako vrijeme odmiče uviđaju da je položaj nastavnika u društvu zaista nezahavalan tako samim tim i pod utjecajem roditelja odbija ih od same pomisli da krenu u ovu profesiju koja je izazovna, ali i jedna od najznačajnijih u našem društvu“, kaže Šemo Ormanović, profesor na Fakultetu sporta i tjelesnog odgoja Univerziteta u Sarajevu.
Prema riječima našeg sagovornika jedno od rješenja za bolji položaj nastavnika jeste da se oni proglase državnim službenicima jer rade stresan posao, a u današnje vrijeme zbog svih nemilih dešavanja dolaze i sa dozom određenog straha jer nikada ne znaju šta ih čeka na random mjestu. Da li će društvo odreagovati na pozive onih koji obrazuju buduće generacije ostaje da vidimo. (N. Glibo)