Na području Federacije Bosne i Hercegovine u posljednja tri mjeseca ove godine dogodile su se 5.432 saobraćajne nesreće, što je za 280 više u odnosu na isti period prošle godine.I u ovom mjesecu, nažalost, desilo se još nekoliko teških nesreća sa smrtnim ishodima. Struka ima rješenje kako prevenirati ovakve pojave, međutim, čak i kad bi postojala neophodna sredstva, to nije moguće realizirati u narednih nekoliko godina.
Od maja do kraja jula ove godine na putevima u Federaciji u saobraćajnim nesrećama smrtno su stradale 42 osobe. Lakše i teže povrede zadobilo je 2.025 osoba, što je više za oko 500 povrijeđenih u istom periodu prošle godine. Crna statistika podstakla je na razmišljanja stručne, ali i šire javnosti šta je uzrok i moguće rješenje za smanjenje teških saobraćajnih nesreća.
Uz sve navedeno struka ocjenjuje da je jedan od najvećih problema svakodnevno prisustvo velikog broja teretnih vozila na putevima u BiH.
ERVIN RIZVAN, sudski vještak saobraćajne struke
Jedno od rješenja mogućih, evo možemo uzeti recimo primjer susjednih država koje su u ovim periodima, a pogotovo u dane vikenda zabranili saobraćanje teških teretnih vozila jer u dane vikenda imamo pojaćanu frekfenciju vozila.
U državnom ministarstvu komunikacija i prometa svjesni su problema teretnog saobraćaja. Da bi se donijeli odgovarajući propisi koji regulišu saobraćanje teretnih vozila na putevima u BiH ističu da je potrebno stvoriti preuvjete za njihovu implementaciju.
NEDŽAD BRANKOVIĆ, zamjenik ministra komunikacija i prometa BiH
Neophodno je razviti porebnu infrastrukturu. Ta insfrastrukturna potreba se razmatrala prije 10-15 godina jer donijeti samo propis bez prateće infrastrukture, dakle bez terminala gdje bi se u toku vikenda, odnosno zabrane saobraćaja, parkirala ta teretna motorna vozila.
Najveći broj teških saobraćajnih nesreća zabilježen je na magistralnom putu M-17 i to na dionici od Zenice do Doboja koja predstavlja najfrekfentniju saobraćajnu dionicu u BiH.
ADIS IMAMOVIĆ, v.d policijskog komesara MUP-a ZDK
Sve raspoložive snage smo prebacili na magistralni put M-17, kako radarskih sistema tako i naših patrola sa obojenim vozilima. Pratimo situaciju i mi ulažemo maksimum napora sa onim materijalno-tehničkim sredstvima koje imamo.
Uz sve navedene probleme koje, za bezbjedniju vožnju na putevima u BiH, treba obezbijediti država, ključna je individualna odgovornost vozača koji treba da prilagode vožnju trenutnim uvjetima na putu. Ovo je, definitivno, najefikasniji način za smanjenje broja teških saobraćajnih nesreća.