Učenici trećih razreda zeničke Prve gimnazije, u okviru predmeta demokratija, svojim idejama i praktičnim radom realizuju projekt „Građanin“, te identifikujući problem iznalaze i predlažu rješenja.
Nedostatak adekvatne komunikacije i povratne informacije između građana našeg grada i službi koje bi im trebale biti na usluzi, jedan je od problema sa kojima se često susreću građani, konstatovali su učenici III-4 razreda zeničke Prve gimnazije.
“Prvi problem koji smo uočili je da se građani često nađu u situaciji da se sa svojim ličnim ili lokalnim problemom, idejom, žalbom ili incijativom nemaju ili ne znaju kome obratiti. Pored takvih situacija, također je i konkretan problem koliko građani mogu postati opterećeni vječnom birokratijom pisanja različitih žalbi, preusmjeravanja na različite ustanove”, kaže za RTV Zenica, Alma Tuka, učenica III-4 razreda zeničke Prve gimnazije, jedna od osam članova grupe, koja između svih ostalih u školi, učestvuje u realizaciji projekta “Građanin”.
“Samom idejnom rješenju ovakvih problema prethodila je anketa koja je pokazatelj koliki je to, ustvari, problem”, rekla nam je Alma.
“Prema anketi, 80% građana je nezadovoljno komunikacijom političara sa građanima, 70% njih je izjavilo da ne znaju koji su im akti potrebni za izradu određenih dokumenata, više od 90% građana ne zna u koje ustanove da ide i kome da se obrati ako imaju neki problem”, kaže Alma.
Kako su ustanovili, jedna moderna multifunkcionalna i praktična aplikacijska platforma za mobilne uređaje bila bi jednostavno i konkretno rješenje za ovaj problem.
Aplikaciju bi građani mogli preuzeti putem svojih mobitela, tu se prijaviti i verifikovati kao građani Zenice, te dobiti pristup funkcijama ključnim u nastojanju rješenja iznesenih problema:
- Kontakt forma za različite kategorije – prijedlozi, ideje, problemi, žalbe.
- Centar za probleme, ideje i prijedloge gdje možemo vidjeti koje stvari su građani prijavili. Ovdje drugi građani mogu da posebno podrže, odnosno lakše rečeno “lajkaju” problem tako da bi podstakli njegovo razmatranje i rješavanje u tokovima lokalne vlasti.
- Centar za informisanje po pitanju potrebnih dokumenata za pomenute administrativne usluge, upute za ustanove, i slične upute za opće olakšanje građanima.
- Centar za novosti i gradske aktivnosti.
- Centar za posmatranje procesa rješavanja problema.
“Velika prednost naše ideje, osim smišljenog plana za finansiranje i izradu same platforme, je to što je u pitanju aplikacija, odnosno softverska platforma, koja uvijek može biti izmijenjena i na koju je moguće nadograđivati neograničeno puno novih funkcionalnosti. Tako ova aplikacija djeluje kao temelj projekta za još direktniju demokratiju našeg grada”, objasnila je Alma Tuka, dodajući da su se obratili i nekim vijećnicima Gradskog vijeća zato što su oni nadležni za rješavanje ovakvog problema, te dobili konkretne savjete i upute za dalji rad na projektu.
Aplikacija bi bila jednostavna, besplatna, svima dostupna za prijavu i verifikaciju, a poenta je, kaže naša sagovornica, veće učešće svakog pojedinca u kreiranju demokratije po mjeri čovjeka. (Z. R.)