Prolongirana rekonstrukcija tunela Crnaja

Radovi na obnovi tunela Crnaja na magistralnoj cesti M17 između Jablanice i Konjica ipak neće početi danas kako je najavljeno.

Vlada Federacije BiH dala je saglasnost Cestama Federacije BiH na potpisivanje ugovora s HP Investingom i Euroasfaltom, ukupne vrijednosti 12,8 milijuna KM.

Radovi će se odvijati u dva termina po osam mjeseci, paralelno sa odvijanjem prometa, a uz pojačane sigurnosne mjere i propuštanje jednom trakom, dok čekanja ne bi trebala prelaziti 10 minuta, kao što je bio slučaj sa Vrandukom.

Neslužbeno doznajemo kako će prvi bageri biti na tunelu za nekoliko dana. Tunel Crnaja na dionici magistralne ceste M17 Konjic-Jablanica nema blisku cestovnu alternativu, stoga će se pristupiti naizmjeničnom puštanju prometa jednom trakom.

Budući da se radi o klizištu, bit će potrebne i dodatne sigurnosne mjere, ali u Federalnom ministarstvu prometa i veza nas uvjeravaju da će čekanja trajati maksimalno desetak minuta.

“Rok za izvođenje radova je 16 mjeseci, odnosno dva puta po osam mjeseci tijekom jedne kalendarske godine. To znači da radovi počinju 15. rujna i bit će obustavljeni do kraja svibnja, kada krene ljetna sezona, a onda ponovo nastavljeni na jesen”, kazao je Jadranko Puljić, pomoćnik ministra za cestovnu infrastrukturu.

Oko 500 metara dugačak tunel Crnaja nije jedina veza Mostara sa sjeverom naše zemlje, ali je najpopularnija. Putnici se savjetuju da putuju magistralnim cestama prema Bugojnu ili prema Foči, te ukoliko mogu, koriste regionalnu cestu preko Rujišta i Boračkog jezera.

Grupacija prijevoznika Federacije BiH nije zadovoljna ponuđenim rješenjima te podsjećaju kako su prilikom sanacije oko Jablanice osjetili probleme u svakodnevnom radu.

“Mi smo već imali veoma velike troškove kada su bili radovi u Jablanici. I nije samo problem u troškovima, nego ti troškovi koje mi trpimo po par mjeseci i zastoji i čekanja ne rezultiraju kvalitetom, radovi ne odgovaraju konfiguraciji terena. Ugrađeni asfalt i šahtovi opet oštećuju naša vozila i dugoročno nakon izvedenih radova”, upozorava direktor Autoprevoz Bus Mostar Ahmedin Šabanagić.

Riječ je o zajedničkom projektu dva snažna domaća poduzeća, HP Investing Mostar i Euroasfalt Sarajevo. Sredstva su kredit Svjetske banke za obnovu i razvoj i Europske investicijske banke namijenjen za Program modernizacije magistralnih cesta Federacije BiH.

Tekst i foto: BHRT