Na rubu kvoruma, na sinoćnjoj, maratonskoj sjednici Gradskog vijeća, usvojen je Prijedlog Plana ulaganja u putnu infrastrukturu za 2020. godinu. Plan je težak 4 miliona i 220 i po hiljada maraka. Većina primjedbi vijećnika odnosila se na neravnomjernost tretmana seoskih i prigradskih, u odnosu na saobraćajnice u užem dijelu grada.
Prijedlog plana ulaganja u putnu infrastrukturu, podrazumjeva realizaciju 60 projekata, odnosno rekonstrukciju i sanaciju blizu 21 kilometra putne mreže na području grada.
„Zapamtite, 2020. godine sva sela, sve mjesne zajednice, 99 posto će biti povezano asfaltom, a ovo ostalo ostaje betonom povezano. I priča sa mjesnim zajednicama se završava i konačno je za to vakat“, kazao je gradonačelnik Zenice, Fuad Kasumović.
Raspravi o ovom dokumentu je pred kraj jučerašnje maratonske sjednice Gradskog vijeća prisustvovalo 19 vijećnika. Većina njihovih primjedbi odnosilo se na neravnomjeran tretman gradskih, u odnosu na ulice u prigradskim i seoskim naseljima.
„Mislio sam da ne podržim Plan. Vidio sam nešto u Raspotočju ima, ima u Lukovom polju, ima u Peharama jedna ulica planirana, i to je to. A sad ću vam pokazati, ako hoćete pred kamerama, da imam jedno 200 poruka ljudi iz grada, koji nisu zadovoljni načinom i omjerom. Neko je rekao diskriminacija, da, grad je diskriminisan, u zadnjih par godina, ustvari, zadnjih 20 godina grad je diskriminisan“, istakao je samostalni vijećnik, Dženan Dedić.
„Tri i po godine ja s ove govornice tražim da se uradi barem jedna cesta u gradu. Evo, koliko sam ovdje, ja nisam vidio da je i jedna napravljena“, dodao je samostalni vijećnik, Kenan Fetahagić.
Izradi Programa Plana ulaganja u putnu infrastrukturu u ovoj godini, prethodili su razgovori i obilasci zeničkih mjesnih zajednica, ističe gradonačelnik, Fuad Kasumović. U program su tako ušli projekti onih koje su gradskoj upravi dostavili svoje prijedloge i koji su sa aspekta plana rekonstrukcije – čisti.
„Kroz jedne mora proći plin, kroz druge moramo razdvojiti fekalnu kanalizaciju do oborinskih voda. Da triput ne kopamo i ne ulažemo, naređeno je da se prvo svi ti projekti završe“, pojasnio je Kasumović.
„Vi kad imate rekonstrukciju bilo koje gradske ulice, pojave vam se operateri. Recimo, Bilmišće kad smo radili, odmah se javilo Grijanje, javila se Elektroprivreda…, i to nama onda uspori realizaciju investicije“, dodaje pomoćnica gradonačelnika za ekologiju, komunalne i inspekcijske poslove, Sabira Helvida.
Vijećnici Stranke demokratske akcije, čijih 20-ak predloženih amandmana na plan investicija nije prošlo uz obrazloženje da bez prijedloga investicija nisu korektno formulisani, u raspravi o ovom dokumentu nisu ni prisustvovali.
Vijećnici Stranke demokratske aktivnosti svoju su podršku uslovili prethodnim dostavljanjem izvještaja o infrastrukturnim projektima realizovanim u prethodnoj godini.
Ostatak vijećnika se složio sa prijedlogom gradonačelnika da se investicije za projekte rekonstrukcije gradskih ulica obezbijede iz kredita Razvojne banke. Resorne gradske službe zadužene su da vijećnicima osiguraju uvid u aktuelne projekte rekonstrukcije komunalne infrastrukture u gradskom dijelu Zenice. (Sanja Stević)