Pravilnik o kućnom redu i etičkom kodeksu, koji preciznije reguliše pravila ponašanja u školama Zeničko-dobojskog kantona, uskoro će se naći pred skupštinskim zastupnicima. Biće to još jedan od instrumenata kontrole provođenja pedagoških standarda u obrazovnim ustanovama.
Pedagoški zavod i škole u Zeničko-dobojskom kantonu još se bore s porastom broja izostanaka sa nastave, koji je ovdje trend već dugi niz godina.
U protekle dvije godine, broj izostanaka učenika s nastave blago je smanjen, sa prosječno 40 u osnovnim i 66 u srednjim školama, na 38, odnosno 63 izostanka. Ovaj je napredak rezultat primjene niza pedagoških mjera, kojima je namjera zadržati djecu u školama, a nastavu prilagoditi izazovima savremenih tokova u obrazovanju.
„Dali smo preporuke školama da, u cilju smanjenja broja izostanaka, češće obavljanju informativne razgovore sa roditeljima, da roditelji dolaze češće, organizujemo pedagoške radionice i sve to pedagozi, direktori i menadžmenti prilagođavaju svakoj školi pojedinačno“, kaže direktorica Pedagoškog zavoda Zeničko-dobojskog kantona, Aida Salkić.
Restriktivni uticaj normi svakako se ublažava praksom nagrađivanja školaraca redovnih na nastavi, koja se uz mjere pooštravanja kontrole izostanaka, također preporučuje svim školama u Zeničko-dobojskom kantonu. Ipak, nije zgoreg podsjetiti na ulogu roditelja u stvaranju odgovornih i savjesnih pojedinaca, ili jednostavno kazano – odgoju svoje djece.
„Kao roditelj dva učenika osnovne škole istaknula bih da je obaveza i odgovornost svakog roditelja da redovno šalju svoju djecu u škole, da djeca redovno i nesmetano pohađaju nastavu, da im je obaveza da redovno posjećuju roditeljske sastanke i informacije kod razrednika, čime prate napredak u odgojno-obrazovnom razvoju svoga djeteta“, poručuje članica Vijeća roditelja učenika OŠ Meša Selimović, Eldina Muratović Tutmić.
U školama Zeničko-dobojskog kanona, ipak najdominantniji razlog izostanaka su ljekarske indikacije. One mogu biti različite, ali reakcija djece na porodične okolnosti, razvod brakova i slično, pogotovo u posljednjih nekoliko godina, znaju biti razlogom što se djeca u određenim periodima pošteđuju od nastave. Ovo je oblast koja bi tek trebalo da bude analizirana na nivou pedagoških institucija.
Što se neopravdanih časova tiče, u toj oblasti i dalje dominiraju kašnjenja na nastavu. Stoga su i sankcije za veći broj neopravdanih izostanaka u školama sve oštije.
U svakom slučaju, sveobuhvatna saradnja za dobrobit đaka prioritet je svih subjekata u odgojno-obrazovnom sistemu, podsjeća direktorica Pedagoškog zavoda Zeničko-dobojskog kantona, Aida Salkić. (Sanja Stević)