Počela trodnevna obuka iz inkluzivnog obrazovanja u Zenici

Trodnevna obuka iz inkluzivnog obrazovanja pod nazivom „Razvijanje kompetencija stručnih savjetnika Pedagoškog zavoda i stručnih saradnika osnovnih škola za izradu individualnih obrazovnih programa“ počeo je jutros u Zenici.

Riječ je o projektu Pedagoškog zavoda ZDK uz pomoć federalnog Ministarstva obrazovanja, nauke, kulture i sporta.

Učesnici obuke su stručni savjetnici Pedagoškog zavoda koji u svom radu imaju obavezu savjetodavno-instruktivnog rada sa nastavnicima, te stručni saradnici defektolozi / edukatori – rehabilitatori i psiholozi koji u svom radu predstavljaju stručnu podršku nastavnicima u inkluzivnom obrazovanju. Među učesnicima je i Selvedin Kurtalić, defektolog /oligofrenolog, koji kaže da su ove vrste obuke itekako bitne.

„Voditelji edukacije su kolege, stručnjaci s univerziteta, koji su mahom imali edukacije van granica BiH. Inkluzija je proces koji moramo podići na viši nivo, kako bi omogućili djeci što kvalitetnije obrazovanje i išli u korak s razvijenim zemljama. Međutim inkluzija je proces koji podrazumijeva multidisciplinarni pristup i korištenje svih resursa u školi, ali i značajno učešće roditelja. Iz iskustva znam da većina roditelja smatra da su svi problemi riješene kada se dijete uključi u proces inkluzije. Međutim razultate imamo onda kada su roditelji posvećeni timskom radu u procentu od 80 do 100 posto“, ističe Kurtalić.

Prema riječima kantonalnog ministra obrazovanja, nauke, kulture i sporta Spahije Kozlića, inkluzija je proces koji se tiče cjelokupne društvene zajednice. Obrazovne vlasti su dakako dužne omogućiti uvjete za njenu provedbu.

„Prema podacima kojim raspolaže ministarstvo u školama Zeničko-dobojskog kantona je oko 400 djece sa posebnim obrazovnim potrebama. Prošle godine smo putema Pedagoškog zavoda angažovali 20 novih asistenata u nastavi pa ih je ukupno 36. Onoliko koliko dozvoljavaju budžetske mogućnosti taj broj se povećava. Nedavno sam dao saglasnost za još jednog asistenta. Inače, da bi za svih 400 djece imali dovoljan broj asistenata u nastavi bila bi budžetska stavka u iznosu od oko četiri miliona maraka. Naša je obaveza da tragamo za tim sredstvima kako bi, poput ove trodnevne obuke, što prije inkluziju doveli na nivo koji će u poptunosti zadovoljiti potrebe naših učenika“, istakao je ministar Kozlić.

Kako naglašava direktorica Pedagoškog zavoda Aida Salkić, cilj je da sa osposobe asistenti, stručni saradnici da izrađuju individualne obrazovne programe koji će omogućiti nastavnicima predmetne i razredne nastave što kvalitetniji nastavni proces sa djecom za posebnim obrazovnim potrebama.

Zato je, kaže direktorica, zadužena i stručna saradnica za inkluziju u Pedagoškom zavodu Amila Herceg Hodžić.

„Obrazovni sistem mora da mijena svoj koncept u velikoj mjeri da bi mogao odogovoriti na potrebe inkluzivnog obrazovanja. Svi procesi i napori koje radimo zadnje vrijeme vode ka tome, da sistem postaje felksibilniji i da odgovara na potrebe svakog djeteta“.

Trodnevnoj obuci iz inkluzivnog obrazovanja prisustvuje na desetine stručnih saradnika i asistenata s područja kantona, kao i profesori Islamskog pedagoškog fakulteta UNZE i Škole za odgoj obrazovanje i rehabilitaciju osoba s poteškoćama u psiho-fizičkom razvoju Zenica. (Alma Huskić)