Željeznice Federacije BiH u prvih šest mjeseci ove godine bilježe povećanje prevoza putnika za 34,18 posto i povećanje prihoda za 66,73 posto u odnosu na isti period prošle godine. Izvršenje prevoza u tom periodu u odnosu na plan veće je za osam posto, rečeno je u Željeznicama Federacije BiH.
Željeznice FBiH spremne su na uvođenje novih linija u Unsko-sanskom kantonu ukoliko Vlada i Ministarstvo prometa i komunikacija Unsko-sanskog kantona, prepozna interes lokalne zajednice za uslugama koje ŽFBiH pružaju i iskažu spremnost da u redu vožnje za 2018/2019. godinu učestvuju u sufinansiranju određenih linija (što im je i zakonska obaveza).
Željeznice FBiH već drugu godinu tokom sezone nude svojim putnicima novu zajedničku ponudu prevoza koju čine usluge željezničkog prevoza od Sarajeva do Čapljine savremenim BH Vozom i autobuski prevoz od Čapljine do Makarske, Splita i Neuma. Ponuda također, uključuje i povratak autobusima iz Neuma sa vezom za dalji željeznički prevoz iz stanice Čapljina, što je u mnogome doprinijelo da imaju veći interes putnika za prevoz prema jugu.
“Samo u sezoni juni-avgust, BH Vozom na relaciji Sarajevo – Čapljina – Sarajevo prevezeno je 24.000 putnika, što znači da je svaki dan na ovoj relaciji u prosjeku putovalo oko 135 putnika po vozu”, istakli su iz Željeznica FBiH.
U cilju da se i dalje zadrže određene međunarodne linije putničkih vozova, Željeznice FBiH su poduzimale niz aktivnosti koje su pratila značajna finansijska ulaganja (dozvole za Talgo garniture, osposobljavanje kadrova i održavanje garnitura), te nudile Hrvatskim, Mađarskim i Srbijanskim željeznicama Projekat od zajedničkog interesa za unapređenje usluga u međunarodnom prevozu putnika.
Cilj ovog projekta bio je dovođenje potencijalnih resursa u funkciju višeg nivoa prometnih, turističkih i privrednih potreba, koji bi imao i širi značaj ne samo za gradove Ploče, Sarajevo, Doboj, Vinkovce, Zagreb, Beograd i Budimpeštu, već i za države Bosnu i Hercegovinu, Hrvatsku, Srbiju i Mađarsku, te su Željeznice FBiH bile spremne staviti u funkciju devet modernih ”Talgo” garnitura iz svog voznog parka u sastav tih međunarodnih vozova, koje bi značajno podigle kvalitet i nivo usluga putničkog prijevoza na tim relacijama.
Ponuđeni Projekat podrazumijevao je određena zajednička ulaganja finansijskih sredstava, stručnog kadra, kapaciteta i ostalih potrebnih resursa, ali ostale željezničke uprave HŽ Putnički prijevoz (HŽPP), Mađarske željeznice (MAV) i Željeznice Srbije (ŽS) nisu pokazale svoj interes u vezi izdvajanja finansijskih sredstava za realizaciju Projekta.
“Željeznice FBiH i dalje pokazuju interes za uspostavom međunarodnog saobraćaja. ŽFBiH su 2017. godine uputile pismo HŽPP da su zainteresovane za uvođenje novog para vozova sa Talgo garniturama preko graničnog prelaza Slavonski Šamac na relaciji Sarajevo- Vinkovci, koji bi ostvario vezu na brzi voz EN 414/415 Beograd-Zagreb-Ljubljana-Beč-Cirih. HŽPP nije do danas pokazao interes za tom linijom”, navode iz Željezica FBiH.
Potpuna liberalizacija tržišta željezničkih usluga u putničkom prevozu u Hrvatskoj, kako dodaju, nastupit će do kraja 2019. godine, tako da se u skorije vrijeme može očekivati konkurencija HŽPP, kao i nekog od stranih državnih ili privatnih operatera, koji će zajedno sa ŽFBiH pokazati interes za uvođenjem neke od međunarodnih linija kako u samoj Hrvatskoj, tako i za neke druge evropske zemlje.
“Važno je na kraju istaći da uspostavljanje međunarodnih putničkih linija ne zavisi samo od ŽFBiH, nego zavisi i od Hrvatskih željeznica i Željeznica Srbije, ukoliko iskažu svoj interes”, kazali su iz Službe za odnose s javnošću Željeznica FBiH. Fena