Sedmaši iz BiH sve manje se kreću i prekomjerno jedu slatkiše

Samo 21,6% učenika sedmih razreda ima preporučenih 5 obroka dnevno

25 % jednom ili više puta dnevno jede slatkiše

30,40 % učenika je zadovoljavajuće dnevno tjelesno aktivno

Djetinjstvo je vrijeme kada se formiraju životne navike. S ciljem pružanja podrške roditeljima u odgoju zdravijih generacija Nestlé provodi projekt Zdravo! koji educira djecu o osnovnim postulatima pravilne prehrane i važnosti redovitog bavljenja tjelesnom aktivnosti. Atletski savez Bosne i Hercegovine i kompanija Nestlé Adriatic partneri su u projektu kojim je tokom šest godina obuhvaćeno oko 10.000 sedmaša, odnosno njih više od 2.549 u ovoj školskoj godini. Učenici su nakon edukacije unaprijedili znanje o pravilnoj prehrani za prosječno 18,50 %.

Najveći porast u znanju zabilježen je u O.Š. ”Skender Kulenovic” iz Tuzle, učenici iz O.Š. ”Ilići” iz Mostara nagrađeni su za najbolji kreativni rad na temu pravilne prehrane, dok su najbolja ostvarenja u sportu ostvarili dječaci i djevojčice iz O.Š. ”Sokolac”

“Projekt Zdravo! dio je globalne inicijative Nestlé za zdraviju djecu, a koja osim edukacije  uključuje i razvoj zdravijih proizvoda u budućnosti kao i savjetovanje porodica o namirnicama i vježbanju. Naš cilj  je da do kraja 2030. godine 50 miliona djece vodi zdraviji život, a on se može postići samo zajedničkim djelovanjem javnog i privatnog sektora”– izjavila je Irena Kurtanjek, voditeljica korporativnih komunikacija, Nestlé Adriatic.

Istraživanje o znanju, stavovima i navikama učenika o prehrani i tjelesnoj aktivnosti ove godine proveli su stručnjaci s Fakulteta za sport i tjelesni odgoj Univeziteta u Sarajevu i Centra za obrazovanje i poduzetništvo.

Istraživanje je pokazalo da preporučenih 5 obroka dnevno ima ukupno samo 21,6% učenika. Čak 9,5% učenika odgovorilo je da stalno nešto jede, odnosno da ne jede u obrocima. Najviše sedmaša (63,4%) jede hranu koju donese od kuće. Nešto manji udio učenika, 15,6% se hrani u školskoj kuhinji, dok 8,1% učenika kaže da u školi jede nešto drugo. No čak 5,4% učenika i učenica uopće ne jede dok su u školi, a posebno je zabrinjavajući podatak da 7,6% učenika najćešće jede slatkiše i grickalice u školi.

Svaki dan voće jede 26,7% a povrće 26,5 % učenika dok mlijeko i mliječne proizvode konzumira 33,1% učenika. Konzumacija slatkiša i dalje je prekomjerna. Jednom ili više puta dnevno slatkiše jede čak 25% učenika, slane grickalice svaki dan jede njih 19,7%, a gazirane sokove svaki dan pije 14,1% učenika.

,,Zabrinjavajući su rezultati istraživanja koji pokazuju kako je samo 30,4%  učenika zadovoljavajuće tjelesno aktivno, odnosno preporučenih najmanje 60 minuta svaki dan, dok je vrijeme provedeno pred ekranima u porastu. Atletski savez Bosne i Hercegovine godinama kroz projekat Zdravo!  učenike na bavljenje tjelesnom aktivnošću te ih uči o povezanosti pravilne prehrane i tjelesne aktivnosti s dobrim zdravljem.Značaj projekta posebno se ogleda u tome što u svom sportskom dijelu okuplja broj djece koji nijedan klub u državi ne može okupiti. Na taj način otkrili smo brojne talente koji su sada postali i reprezentativci naše zemlje poput Nikolije Stanivuković, Lamije Pašalić, Kanite Bilić i Borislava Dragoljevića.”– rekao je Nebojša Matijević, selektor muških atletskih reprezentacija BiH, zadužen za koordinaciju projekta Zdravo!.

Dodatno, stalno o svojoj tjelesnoj težini razmišlja čak 32,1% učenika i učenica. Da je normalne tjelesne težine misli 64% učenika i učenica. Da ima prekomjernu tjelesnu težinu smatra 20,7% sedmaša, dok njih 11,6% misli da su mršavi. Istraživanje je pokazalo i da je 13,1% učenika se izjasnilo da je trenutno na dijeti.

Bosanskohercegovački program Zdravo! dio je globalne Nestlé inicijative koja se provodi u 80 zemalja i uključuje više od 300 partnera – sportskih udruženja, nutricionista, javno-zdravstvenih institucija, koji ulažu značajne napore kako bi educirali više od osam miliona djece godišnje. Nestlé ovaj projekt provodi i u Srbiji te Hrvatskoj, a ukupan broj djece iz regije koja su imala koristi od edukacije danas je veći od 59.000. Posebnost ovog projekta je u tome što isključuje bilo kakvu promociju proizvoda kompanije te je, promatrano na uzorku, najopsežniji program takve vrste u regiji.