Ombudsmenima Bosne i Hercegovine u prošloj godini je najviše žalbi građana upućeno iz oblasti gađanskih i političkih prava.
– Ova institucija za zaštitu ljudskih prava je lani zaprimila 3.160 žalbi, a od toga1.861 se odnosi na građanska i politička prava – rekla je na konferenciji za novinare ombudsmenka Nives Jukić pojasnivši da je najviše primjedbi građana odnosi na neprimjeru dužinu trajanja sudskih i upravnih postupaka.
Najviše žalbi, navela je, odnosi se na čekanje donošenja prvostepenih odluka, te nerješavanje žalbenih predmeta dugi niz godina i nerealizcaija pravosnažnih sudskih odluka, posebno kada “padaju” na teret budžeta.
Veliki broj predmeta, rekla je Jukić predstavljajući godišnji izvještajaj o rezultatima aktivnosti te institucije u BiH, odnosi se na slobodu izražavanja i pravo na pristup informacijama, te je iz ove oblasti upućeno 59 preporuka.
Obudsmeni su u 2017. imali u radu i 755 predmeta iz oblasti ekonomskih, socijalnih i kulturnih prava, koji su se uglavnom odnosili na nepravilnosti u provođenju konkursnih procedura, povredu prava penzionog, te zdravstvenog i socijalnog osiguranja.
Kada je riječ o diskriminiaciji, u radu Ombudsmena su bila 184 predmeta, a, kako je istakla, preporuke ombudsmana sve češće se koriste kao dokazno sredstvo u sudskim postupcima.
Najmanji broj predmeta bio u oblasti prava nacionalnih, vjerskih i drugih manjina, gdje je zabilježeno samo osam žalbi.
U prošloj godini Ombudsmeni su uputili 355 preporuka te pripremili dva specijalna izvještaja o položaju i slučajevima prijetnji novinarima i o upotrebi službenih jezika i pisama u BiH. (Fena)