Agrokor gubi tržište, u BiH domaći lanci preuzimaju primat

Hrvatski maloprodajni gigant Agorkor, kako se čini, gubi tlo pod nogama na većini tržišta na kojima posluje, a udio Konzuma i Mercatora se stalno smanjuje. Dok u BiH domaći trgovinski lanci, poput Binga, Robota i Tropica, preuzimaju udio Agrokora, to isto u Sloveniji i Hrvatskoj rade veliki međunarodni igrači, na prvom mjestu njemački Lidl i austrijski Spar.

Kada je riječ o BiH, domaće kompanije su u stalnoj ekspanziji. Bingo danas otvara novi centar u Donjem Vakufu, uskoro dolazi u Jablanicu, pravi veliki tržni centar u Šamcu…

Robot je najavio izgradnju 20 do 30 novih centara a pripreme za neke od njih već su počele.

S druge strane, prihodi Konzuma u BiH prošle godine drastično su opali, što se vidi iz izvještaja koje redovno objavljuje vanredna uprava Agrokora.

Mercator zasad ne objavljuje svoje podatke o poslovanju u BiH, ali je već zatvorio neke radnje, poput one u Banjaluci, samo nekoliko mjeseci nakon povratka na ovo tržište, a morao je napustiti i tržni centar Alta u Sarajevu gdje je uselio Bingo.

Kada je riječ o Hrvatskoj, Lild i Spar su u velikoj ekspanziji. Lidl je jučer otvorio 93. trgovinu u Hrvatskoj.

– Želimo još ulagati i širiti se kako bi Spar poslovnice bile dostupne na što više mjesta i što većem broju naših kupaca, – rekao je nedavno Helmut Fenzl, predsjednik Uprave Spar Hrvatska.Spar već ima više od 100 trgovina u Hrvatskoj i oko 4.500 zaposlenih, a lani je u ovu zemlju investirao 50 miliona eura. Osim toga, mediji navode da će Spar useliti u objekat gdje se donedavno nalazila najveća Konzumova trgovina u Hrvatskoj, u riječkom Tower Centru.

S druge strane, Konzum je u Hrvatskoj zatvorio jedan broj trgovina, među kojima se nalaze i neke od najvećih u državi. Iako još nisu objavljeni zvanični podaci za januar 2018., osnivač Agrokora Ivica Todorić na svom blogu jučer je napisao da Konzum u tom mjesecu ima pad prodaje od novih 15 posto.

Osim što veliki međunarodni igrači imaju ogroman novac na raspolaganju za ulaganje u Hrvatsku, oni su dobili i informativni rat protiv Agrokora, jer su uspješno izgradili imidž kompanija koje pomažu razvoj domaće privrede.

Na kraju, iste ove kompanije uzimaju sve veći dio kolača Agrokoru i na slovenskom tržištu. I tu je najaktivniji Spar, koji se sprema zadati najjači udarac Mercatoru. Naime, ova austrijska kompanija gradi mega centar u samom srcu Ljubljane, u naselju Šiška, na 32.000 kvadrata.

Šoping centar sa 90 prodavnica će biti otvoren naredne godine i zasigurno će dodatno promijeniti odnos snaga na tržištu.

S druge strane, Mercator trenutno prodaje svoje najveće tržne centre u Sloveniji, Hrvatskoj i BiH, koje će potom unajmljivati od novih vlasnika. Na taj način želi dobiti novac kojim će smanjiti dugovanja, ali će time porasti redovni troškovi.

Kada se sve uzme u obzir, postavlja se pitanje ima li Hrvatska vlada, koja upravlja Agrokorom, odgovor na ove izazove, i da li je u pravu protjerani osnivač kompanije Ivica Todorić kada kaže da firma ide ka stečaju.

Izvor: BiznisInfo