Bh. trgovci slomili stranu konkurenciju, većinski domaći kapital u vodećim trgovinskim lancima u BiH

Bh. trgovinski lanci preuzeli su većinski udio na maloprodajnom tržištu od stranih kompanija.

Ovo je osnovni zaključak novog izvještaja vodeće svjetske kuće za istraživanje tržišta Euromonitor, koji je objavljen danas, a čije detalje BiznisInfo ekskluzivno prenosi.

U izvještaju o maloprodajnom tržištu u BiH u 2017. godini, navodi se da 7 od 10 vodećih trgovinskih lanaca na tržištu ima većinski domaći kapital.

Na početku posmatranog perioda, taj broj je bio 5 od 10, s tim što je tada ukupni udio kapitala bio na strani međunarodnih lanaca, – navodi se u izvještaju.

Dodaje se da je Bingo vodeći trgovinski lanac u BiH. Podsjetimo da je Bingo još 2016. preuzeo lidersku ulogu, a lani ju je još ojačao.

Kao ključni događaj iz prošle godine ocijenjen je “pad moćnog Agrokora”.

Većina vodećih lanaca ima koristi od slabljenja Konzuma, a najviše je profitirao Bingo, -stoji u izvještaju.

U dokumentu se navodi da je ukupna prodaja bila na rekordnom nivou a da je konsolidacija i dalje glavni trend.

Ostali trendovi su:

  • Rast prosječne veličine prodavnica
  • Moderni prehrambeni prodavači nadmašuju tradicionalne
  • Prodaja ne-prehrambene robe raste brže od prodaje hrane
  • Prodaja “izvan prodavnica” raste brže od prodaje u prodavnicama, od čega se najveći dio odnosi na internet prodaju. No, ova vrsta prodaje i dalje ima mali udio u ukupnoj prodaji.