Promoviranjem penzioniranih nastavnika koji su još intelektualno aktivni u mentore u organizaciji Step by step nastoje unaprijediti pedagoški rad u svim nivoima obrazovanja – od vrtičkog do srednjeg.
Među 500 učesnika nedavno završene regionalne konferencije Zajednice inovativnih nastavnika bila je i Zeničanka Aiša Smailbegović Hadžihalilović, koja je nakon decenija mentorstva, sada i zvanično dobila tu titulu.
Specijalistica pedijatrije, i vrlo aktivna u nevladinom sektoru kroz rad sa djecom doktorica Aiša Smailbegović Hadžihalilović je kaže, čitav svoj radni vijek pokušavala objasniti razrednicima i direktorima škola, da se izostanci s nastave mogu pravdati iako je posrijedi problem emocionalne prirode. Smatra da je dobra uvezanost svih sektora koji treba da brinu o zdravom razvoju djece od ključnog značaja. Identificira i najveće probleme koji se javljaju u nastavnoj praksi. Među prvima je onaj uzrokovan vrlo čestom pojavom da roditelj pred svojim djetetom omalovažava nastavnika smatrajući ga nestručnim.
„Roditelji bi morali malo više poštovati učitelje svog djeteta, jer učitelj mu postavlja temelje za buduće znanje i za njegovo mentalno zdravlje. Također, nisu učitelji i nastavnici krivi što imaju male plate, pa na posao ne dolaze u bijesnim autima. Ono što je možda najotežavajuća okolnost u nastavnom procesu i što je, također, odgovornost roditelja jeste ovisnost učenika o digitalnoj tehnologiji. Na nastavu dolaze neispavani, sa smanjenom pažnjom i nezainteresirani jer su veći dio noći proveli na mrežama. Imaju po nekoliko profila, od kojih je samo jedan za roditelje. Osim toga izloženi su negativnim informacijama i zlostavljanju. Jedna prezentacija istraživanja stručnjaka iz Crne Gore otkrila je kako je porodica djevojčice iz VI razreda osnovne škole bila izložena linču zbog šale njenih školskih kolega plasirane putem mreža“, navodi dr Smailbegović Hadžihalilović.
Naziv konferencije u kojoj su učestvovali nastavnici i odgajatelji iz svih država bivše Jugoslavije bio je „Gradimo zajednicu – moć ljudske povezanosti“. Zajednica inovativnih nastavnika program je organizacije koja se bavi pedagoškim problemima i unapređenjem pedagogije u predškolskom, osnovnom i srednjem obrazovanju Step by Step. Naša sagovornica navodi da se u Zenicu vratila puna impresija i oduševljena idejama mladih i starijih nastavnika. Kaže da su stimulativne i inspirativne.
Podprojekat programa je „Mentor“ u okviru kojeg u organizaciji Step by step nastoje unaprijediti pedagoški rad promoviranjem penzioniranih nastavnika koji su još intelektualno aktivni da prenose znanja i iskustva.
„Prije nekoliko godina sam bila u sličnom projektu i bila sam potom mentorica djevojci iz Visokog. Mentor treba da pomaže u pronalaženju literature, u radu u praksi i svemu drugom što je potrebno mladom nastavniku na njegovom profesionalnom putu. Mene je ove godine za mentora Zajednice inovativnih nastavnika predložila odgajateljica Nisveta Kozlić, s kojom sam sarađivala u procesu socijalizacije dječaka Ismaila Zulfića“, priča doktorica Aiša Smailbegović Hadžihalilović.
Ideje, kao i rezultate istraživanja o kojima je slušala na 11. Regionalnoj konferenciji Zajednice inovativnih nastavnika će sigurni smo, na najbolji način upotrijebiti u radu s djecom – članovima „Lotosa“, kao i kao mentor. Mentorstvo se radi bez novčane naknade, a mladi profesionalci koji trebaju mentora se organizaciji Step by step, obraćaju sami. (Alma Huskić)