Bosna i Hercegovina bez ikakve sumnje ima šta ponuditi turistima iz cijelog svijeta. Prirodne ljepote i kulturna baština naše zemlje malo koga će ostaviti ravnodušnim.
Stoga nije čudo što u vijestima često možemo pročitati da broj turista u BiH neprekidno raste i da se mjeri milionima. No, da bismo shvatili koliko je zaista domaći turizam razvijen, te koliko je on bitan za ekonomski razvoj naše zemlje, moramo ga uporediti sa susjednim državama, piše BiznisInfo.ba.
Nažalost, iz takvog poređenja može se zaključiti da je broj turista u BiH i dalje veoma mali u odnosu na susjede, naročito Hrvatsku koja je regionalni lider. Naravno, to je i očekivano s obzirom na dužinu hrvatske obale, koja je glavni generator turizma.
BiH je prošle godine posjetilo otprilike 1,9 miliona turista, a Hrvatsku 21,3 miliona.
No, osim broja turista, ono što upada u oči jeste činjenica turisti u BiH ostaju u prosjeku dvije noći, a u Hrvatskoj otprilike pet.
Stoga je ukupan broj noćenja u Hrvatskoj bio 108,7 miliona u odnosu na 4 miliona u BiH, što je mnogo veća razlika.
Podatak koji nije dostupan jeste koliko je u prosjeku turista trošilo u BiH, a koliko u Hrvatskoj, ali je i taj podatak vjerovatno na strani susjedne države zbog većeg broja skupih hotela, restorana i tako dalje.
Slična je situacija i sa Crnom Gorom koju je posjetilo tek nešto više turista nego BiH – 2,6 miliona, ali je je imala 15,5 miliona noćenja.
Po dužini boravka stranih turista u našoj zemlji na prvom mjestu su turisti iz Egipta, Irana i Kuvajta sa po 3,5 noći, Irske i Katara sa 3,3 noći, te Latvije i Francuske sa po 3,2 noći u prosjeku.
U strukturi noćenja stranih turista najviše noćenja lani su ostvarili turisti iz Hrvatske (13,9 posto), Srbije (11,6 posto), Turske (9,8 posto), Saudijske Arabije (7,6 posto), Slovenije (6 posto), Njemačke (4,3 posto), SAD i Kine sa po (3,4 posto), Italije (2,9 posto), Poljske (2,6 posto), te Austrije i Crne Gore sa po (2,5 posto) noćenja.
Broj posjeta u BiH lani je porastao za 10,3 posto, a noćenja za 8,5 posto. Dakle, turizam se razvija, ali daleko od toga da je na zavidnom nivou.
Još mnogo treba raditi na privlačenju turista, ali i osmisliti načine kako ih duže zadržati i “natjerati” da potroše više novca u BiH.
Faktor.ba