Poslanici Predstavničkog doma Parlamentarne skupštine Bosne i Hercegovine raspravljali su danas na sjednici o izmjenama Zakona o sigurnosti saobraćaja, predlagača Saše Magazinovića i Jasmina Imamovića, u drugom čitanju.
Poslanik Socijaldemokratske partije (SDP) Saša Magazinović pojasnio je da se tim izmjenama zakona prvi put definiše pojam bahate ili obijesne vožnje, kao i njeno rigorozno kažnjavanje.
Istakao je da je izmjena nastala u saradnji sa tužiocima, sudskim vještacima, inženjerima saobraćajne struke koji su njemu i Imamoviću jasno podcrtali da postoji mnogo stvari koje treba mijenjati u sadašnjem zakonu, ali da je prioritet uticati na smanjenje broja saobraćajnih nesreća, posebno onih sa smrtnim ishodom.
– Podvučeno nam je da su najčešći uzroci ovakvih saobraćajnih nesreća bahata, odnosno obijesna vožnja, vožnja pod utjecajem droge i alkohola i u posljednje vrijeme, jako izraženo, korištenje mobitela. Upravo su sve ove stvari sadržane u zakonu – pojasnio je Magazinović.
Tvrdi da je obijesna, odnosno bahata vožnja prvi put definisana u bh. zakonodavstvu, kao i rigorozno kažnjavanje, te da se kazne kreću od novčanih, višemjesečnog oduzimanja vozačke dozvole ili oduzimanja vozila pri ponavljanju prekršaja.
Dodao je da je također tim zakonom predviđeno uvećanje kazne za korištenje mobitela tokom vožnje.
Magazinović tvrdi da će kazne za navedene slučajeve u zakonu bit veće ako je tim prekršajem izazvana saobraćajna nesreća.
– Ovo se ne može posmatrati kao način da se napuni budžet. Naprotiv, ovo je način kojim želimo izvršiti odvraćanje od činjenja prekršaja i samim tim smanjiti broj saobraćajnih nesreća. Kada sam prije dvije godine predložio izmjene ovog zakona koje regulišu visoke novčane kazne za zloupotrebu, odnosno nedozvoljeno korištenje parking mjesta za osobe s invaliditetom, ljudi su govorili da se kaznama ne može ništa postići i da to neće imati veliki efekt. Ali nedavno sam dobio informaciju da se broj tih slučajeva drastično smanjio – zaključio je Magazinović.
Ključni segmenti zakona su popravak definicija nekih pojmova kako bi se izbjegle manipulacije na sudovima koje završavaju izostankom kažnjavanja kao i definiranje obijesne, odnosno bahate vožnje kao postupanja vozača u gruboj suprotnosti sa pravilima saobraćaja.
Posebno se u tom smislu precizira prolazak dva i više puta kroz crveno svjetlo na semaforu, vožnja u naselju brzinom iznad 40 km/h, a van naselja 60 km/h iznad ograničenja, prestizanje kolone preko pune linije, vožnja u alkoholiziranom stanju (1,5 g/kg) i pod utjecajem psihoaktivnih supstanci.
Predložene su i kaznene mjere, između ostalog, kazna od 2.000 do 3.000 KM, šest mjeseci oduzimanja vozačke dozvole i dva kaznena boda za bahatu vožnju.
Ako je bahatom vožnjom izazvana saobraćajna nesreća, definirana je kazna od 3.000 do 5.000 KM, devet mjeseci oduzimanja vozačke dozvole i četiri kaznena boda. Kazna od 200 do 400 KM je za korištenje mobitela u vožnji, nevezivanje pojasa i korištenje uređaja za ometanje radara. Ako je korištenje mobitela uzrok saobraćajne nesreće, predložena je kazna od 400 do 2.000 KM, oduzimanje vozačke dozvole od jednog mjeseca do šest mjeseci i dva kaznena boda.
Poslanica SNSD-a Sanja Vulić smatra da je potrebno donijeti potpuno novi zakon o sigurnosti u saobraćaju te da neće podržati ovo zakonsko rješenje. Također je navela da MUP RS dao stav da ove izmjene neće doprijeti sigurnosti u saobraćaja.
Poslanik SDA Safet Kešo kazao je da će njegova stranka podržati to zakonsko rješenje koje predstavlja pokušaj da se ispravi veliki nedostatak u radu ministarstva.
Fena.ba