Kupovna moć u BiH slabi, ali građani povećavaju promet prehrambenom sektoru

Podaci o prometu trgovine na malo u BiH za mart 2025. godine, koje je objavila Agencija za statistiku BiH pokazuju mješovite trendove. Na mjesečnom nivou (u odnosu na februar), kada je riječ o tekućim cijenama, ukupni promet bilježi blagi pad, posebno neprehrambenih proizvoda, dok u pogledu stalnih cijena, očit je rast prometa– istina skroman, i u prehrambenom i neprehrambenom sektoru.

U brojevima: ukupan desezonirani promet trgovine na malo u BiH u martu 2025. godine, posmatran u tekućim cijenama zabilježio je pad od 2,6% u odnosu na februar 2025. godine. Rast prometa ostvaren je u trgovini prehrambenim proizvodima (hranom, pićem i duhanskim proizvodima) u iznosu od 1,6%, dok je promet neprehrambenim proizvodima zabilježio pad u iznosu od 2,4% u odnosu na prethodni mjesec. Posmatrano u stalnim cijenama, ukupan desezonirani promet trgovine na malo u BiH u martu 2025. godine zabilježio je pad od 0,1% u odnosu na februar 2025. godine. Rast prometa ostvaren je u trgovini prehrambenim proizvodima (hranom, pićem i duhanskim proizvodima) u iznosu od 1,6%, dok je promet neprehrambenim proizvodima ostvario rast od 1,5%. Ukupni indeks prometa trgovine na malo u BiH u mjesecu martu 2025. godine ostvario je nominalni rast od 41,2%, dok je realni rast iznosio 35,4% u odnosu na baznu (2021.) godinu.

Iz svega navedenog da se zakljuiti da na godišnjem nivou (u odnosu na mart 2024.), rast nominalnog prometa u našoj zemlji ukazuje na uticaj inflacije, dok realni podaci ukazuju na smanjenje kupovne moći, posebno neprehrambenih proizvoda, te negativni dojam, djelimično, ublažava rast prometa prehrambenim proizvodima.

Ali, ono što je zanimljivo u statistici, je da u BiH, uprkos kratkoročnim oscilacijama, u poređenju s baznom 2021. godinom, svi ključni sektori (prehrambeni, neprehrambeni i motorna goriva) bilježe snažan realni rast, što ukazuje na oporavak i širenje maloprodajnog sektora u BiH.

Nadalje, trendovi rasta u poređenju s 2021. godinom pokazuju atraktivan potencijal maloprodajnog sektora, posebno u segmentu neprehrambenih proizvoda, koji uprkos trenutnom padu, ima visok kumulativni rast.

Forbes BiH