Tranzicijska vremena dovela su pozorišta u našoj zemlji u situaciju da se za publiku moraju boriti tržišnim metodama.
To zahtijeva dobru reklamu a ona veliki novac kojeg većina teatarskih kuća u našoj zemlji nema dovoljno.Društvene mreže ovdje su se pokazale vrlo korisne.Bosansko narodno pozorište vrijedno prati sve trendove na ovom polju. Bosansko narodno pozorište,po riječima šefa marketinga,Elvira Škilje,već godinama ima svoju web stranicu ali i mnogo korisnije profile na Facebooku,Instagramu i Tik Toku.Ovih dana osnovali su i Viber grupu za sve one koji svakodnevno žele da imaju svježe informacije o aktivnostima zeničkog pozorišta.
“To je jedan zaista sjajan način da u jednom trenutku vi možete dati obavještenje za dvije-tri hiljade ljudi koji su zainteresovani za repertoar Bosanskog narodnog pozorišta“. Facebook ima i komercijalnu varijantu detaljnog praćenja i analize svih objava BNP-a koja može biti vrlo korisna kod izrade marketinše i programske strategije.Umjesto toga,ovo je pozoriše prošle godine provelo istraživanje mešu svojom stalnom publikom.Postavili su im nekoliko pitanja i dobili značajne informacije.
“Tipa da publika najčešće bira predstavu koju će gledati po tome koji glumci igraju igraju u predstavi.Nešto malo manje ko režira.U fokusu je dakle glumačka podjela. Saznali smo i da veliku većinu publike čini populacija između 30 i 55 godina te još nešto za šta nam anketa nije ni trebala,da je publika više zainteresovana za komedije.Dobili smo informaciju da su predstave dramskog žanra gledane i visoko ocjenjene ali je ljudima nekako draže gledati komedije.Drame se pogledaju jednom a komedije četiri-pet puta“,kaže Elvir Škiljo.
Kreiranje ovogodišnjeg repertoara oslonilo se upravo na ove podatke.Treba reći da BNP ima i svoj YouTube kanal na kojem emituje svoje stare predstave i televizijske izvještaje o radu ovog pozorišta.I ovaj koji slušate moći ćete pronaći na tom kanalu. (D.T.)