Iz Institucije Ombudsmana za zaštitu potrošača u Bosni i Hercegovini objavljeno je da kontinuirano rade na promoviranju prava potrošača i poboljšanju njihovog položaja, a da usvajanje devet novih sporazuma u okviru CEFTA-e predstavlja značajan korak u tom smjeru.
Ombudsman za zaštitu potrošača BiH Saša Marić naveo je da Centralnoevropski ugovor o slobodnoj trgovini (CEFTA) ima ključnu ulogu u osiguravanju slobodnog kretanja robe i usluga, što direktno doprinosi ekonomskom razvoju i integraciji.
– Novi sporazumi će kreirati snažniji ekonomski prostor, olakšavajući rast i razvoj preduzeća, dok će potrošači imati koristi kroz unaprijeđenu zaštitu prilikom kupovine van lokalnih tržišta – istakao je Marić.
Jedan od ključnih sporazuma odnosi se na sprečavanje neopravdanog geo-blokiranja, što će omogućiti potrošačima iz BiH neograničen pristup online tržištima u regiji i povećati konkurenciju među trgovcima, te proširiti ukupnu ponudu proizvoda i usluga koji nisu dostupni na domaćem tržištu.
Također, novi sporazumi olakšat će trgovinu uslugama turističkih agencija i turoperatora, što će, prema riječima predstavnika Ombudsmana, otvoriti mogućnosti za rast tog sektora u BiH.
– Povećanje tržišta omogućit će povoljnije ponude smještaja, avionskih karata i drugih usluga. Istovremeno, povećan broj turista može generirati nova radna mjesta u turističko-ugostiteljskom sektoru i doprinijeti rastu privrede – zaključio je Marić.
Osim toga, implementacija novog sistema za upravljanje rizikom u okviru CEFTA-e također će unaprijediti iskustvo potrošača. Brže procesuiranje manje rizičnih pošiljki rezultirat će kraćim rokovima isporuke i boljom dostupnošću proizvoda iz drugih CEFTA zemalja.
Nadalje, elektronska razmjena podataka će omogućiti carinskim službama efikasnije prepoznavanje visokorizičnih pošiljki, povećavajući sigurnost i brzinu trgovine. Uz to, standardizacija usluga dostave paketa dodatno će poboljšati regulaciju i zaštitu potrošača, dok će nova pravila o intelektualnoj svojini štititi i potrošače i preduzeća od krivotvorene robe.
Što se tiče uvođenja ovlaštenih privrednih subjekata (AEO) u CEFTA zemljama, predstavnik Ombudsmana naglasio je kako taj status donosi značajne pogodnosti za kompanije, što bi se moglo odraziti i na niže maloprodajne cijene.
– Povećana konkurencija omogućit će preduzećima da dio ušteda usmjere na povoljnije prodajne cijene, što direktno doprinosi boljem položaju potrošača – dodao je Marić.
Institucija Ombudsmana za zaštitu potrošača u BiH, osnovana Zakonom o zaštiti potrošača 2007., nastavlja se zalagati za efikasnu provedbu politike zaštite potrošača i osiguranje prava građana na sigurno i transparentno tržište, saopćeno je.(N1)