U posljednje vrijeme na području Bosne i Hercegovine bilježi se porast online prevara i napada na bankovne račune.
Brojni su načini internet prevara, ali kao najčešći načini jesu prodaja ili kupovina putem interneta, kao I putem SMS poruka I drugih aplikacija. Iz MUP-a pozivaju na dodatan oprez svih građana prilikom online kupovine ili prodaje.
Policijski službenici Uprave policije Ministarstva unutrašnjih poslova Zeničko dobojskog kantona u protekloj godini zaprimili su 54 prijave koje su okvalifikovane kao krivično djelo “Računalna prevara”, dok je u periodu januar – april ove godine zaprimljeno 17 takvih prijava. Najviše prevara se dogodilo na platformama koje se bave prodajom ili kupovinom proizvoda. “Potencijalni “kupci” se javljaju izvan platforme na kojoj kupuju ili prodaju, uglavnom putem aplokacija Viber ili WhatsApp, tekstovi poruka su napisani sa više gramatičkih grešaka, šalju linkove koji ne sadrže domenu platoforme na kojoj se vrši prodaja ili kupovina, a koji vode na sasvim drugu stranicu, nikada se ne javljaju na pozive, ne pregovaraju oko cijene ili kupovine artikla”, objašnjava Samir Valentić, portparol MUP-a ZDK na koji način možemo prepoznati prevaru na internetu.
Dosadašnja iskustva pokazala su da su se česti slučajevi prevare desili odmah nakon što građanin objavi artikal koji želi prodati te vam šalje link I od vas traži da unesete svoje podatke, a sve u cilju kako biste bili prevareni, pojašnjavaju iz MUP-a. “Ne komunicirati izvan platforme putem koje kupujete ili prodajete proizvod, niti sa korisnicima koji nisu verifikovali profil, ne otvrarati sumnjive linkove, nikada ne davati svoje lične podatke kao što su e-mail ili broj bankovne kartice, za kupovinu je dovoljno ostaviti samo broj bankovonog računa te plaćanje robe ukoliko ste vi kupac izvršiti pouzećem prilikom dostave ili ličnog preuzimanja artikla. Isto postupiti I sa ostalim prevarama putem SMS poruka ili drugih platformi. Najbolje je ne otvarati ih niti odgovarati na takve poruke”, pojašnjava Valentić. (B.D.)