„Mali ratovi i kabine Zare“ – šesta predstava Takmičarskog programa odigrana na XXIII festivalu bh. drame

U srijedu, 29. maja, šestog dana XXIII festivala bosanskohercegovačke drame Zenica 2024., u Bosanskom narodnom pozorištu Zenica upriličeno je nekoliko programskih aktivnosti.

U okviru Pratećeg programa Festivala, upriličene su dvije promocije. U 19 sati u Konferencijskoj sali Zeničkog pozorišta predstavljeno je 13. izdanje časopisa „Agon“, a na promociji su govorili Mario Ćulum i Ljiljana Čekić. Pola sata kasnije, u 19.30 sati na istom je  mjestu promovisana knjiga „Dopuna monografije Pozorišta Prijedor od 50. do 70. sezone“ na kojoj su govorili Darko Cvijetić i Zoran Baroš. Promocijama je moderirala dramaturginja Bosanskog narodnog pozorišta Zenica Nedžma Čizmo.

U okviru Takmičarskog programa, istog dana u 20 sati odigrana je šesta po redu predstava Festivala – „Mali ratovi i kabine Zare“. Autorica dramskog teksta je Vida Davidović, režiju potpisuje Ivica Buljan, a predstava je rađena u koprodukciji Narodnog pozorišta Republike Srpske i Sterijinog pozorja.

Prema riječima dramaturga: „Likovi u drami nemaju imena, nego su označeni funkcijama. To su Majka, Mala i Brat, Nepoželjna i Muškarac. Tek Reksi iz drugog dijela ima „ime“, ali i ono je alegorijsko, skraćenica je, ili nick name izveden iz Anoreksije. Onomastika ukazuje kakvim se odnosima bavimo. Prvi dio događa se u vrijeme rata, a drugi u sadašnjosti. Mala iz prvog dijela postaje majka u drugom. Sadašnja Mala je njezina kćerka. Vida Davidović piše o transgeneracijskoj traumi. U tekstu se spominje i majka majke iz prvog dijela, koja je i sama imala traumatična iskustva iz rata. Neozdravljene traume iz prošlosti otvaraju novi krug sablastologije. Odnos između majke i kćerke, u dva vremena, zapravo je sličan, gotovo preslikan. Zadnji prizor otvara novi ciklus, novu moguću traumu. Današnja Mala dobija zbog svojih vrhunskih baletskih vještina, odlazi da živi i radi u Pariz i možda će smoći snage prekinuti sablastološki ciklus i ostvariti novu, harmoničniju, zreliju, ispunjeniju budućnost…“

U predstavi igraju: Nikolina Friganović, Nataša Ivančević, Nataša Perić, Anđela Rakočević, Željko Erkić, Senad Milanović, Anando Čenić, Miloš Drljača, Anđela Tasić i Miloš Čebić. Dramaturg predstave je Robert Valtl, scenografiju potpisuje Aleksandar Denić, a kostimografiju Ana Savić Gecan. Za muziku je bio zadužen Petar Bilbija, za dizajn svjetla Sonda Trinajst i za video Toni Soprano Meneglejte.

Nakon izvedbe održan je i Okrugli sto na Maloj sceni „Žarko Mijatović“ Bosanskog narodnog pozorišta Zenica.

U četvrtak, 30. maja, u okviru Pratećeg programa XXIII festivala bosanskohercegovačke drame Zenica 2024., bit će upriličena scenska čitanja dramskih tekstova Hasana Džafića – „Prognanici“, „Čudnovato“ i „Sena Internet tačka kom tačka ba“. Scenska čitanja na repertoaru su u 18.30 sati na Maloj sceni „Žarko Mijatović“ Bosanskog narodnog pozorišta Zenica. Režiju potpisuje Ajla Bešić, a u programu učestvuju glumice i glumci: Selma Ćosić, Lana Delić, Tamara Miličević-Stilić, Faketa Salihbegović-Avdagić, Enes Salković, Adis Mehanović i Emina Muftić.

Istog dana u 20 sati, na Velikoj sceni Zeničkog pozorišta će biti odigrana sedma, ujedno i posljednja predstava Takmičarskog programa Festivala. Riječ je o komadu „Tri prikazivanja Boga“ Narodnog pozorišta Tuzla, a tekst i režiju potpisuje Aleš Kurt.