Ovih dana obilježava se Svjetska sedmica dojenja. Globalna je to kampanja koja ima za cilj potsticanje dojenja, poboljšanje zdravlja beba uz informiranje javnosti o značaju dojenja, njegovim dobrobitima za dijete, majku, zajednicu, ali i cijelo društvo.
Svjetska sedmica dojenja se obilježava svake godine u prvoj sedmici augusta, a ovogodišnja tema je “Omogućavanje dojenja- napravimo promjenu za zaposlene roditelje”. Briga društva o potrebama majki treba da počne od rođenja novog života osiguranjem uslova humanog rađanja djeteta u bolnicama, započinjanjem dojenja unutar zlatnog sata, te pružanjem podrške dojenju kako u porodilištu tako i po odlasku kući, mišljenje je struke. A razlozi su brojni zbog čega je važno govoriti i raditi na promociji dojenja.
“Svim našim aktivnostima pokušavamo da promovišemo dojenje, da vratimo pozitivan društveni status dojenju, povećamo broj djece koja doje i pridonesemo ukupnom stažu dojenja. Ovakvim kampanjama, podizanjem svijesti naših majki i adekvatnim informisanjem počev od zdravstvenog sistema, patronažnih sestara i ostalih, nastojimo informisati majke o značaju dojenja”, kazala je Elma Kuduzović, rukovodilac Odjela za promociju zdravlja Instituta za zdravlje i sigurnost hrane.
Evidentan je pad broja djeca koja se hrane majčinim mlijekom iz godine u godinu, a struka je odavno prepoznala ovaj problem. Jedan od uzroka ove pojave svakako je i povratak majke sa porodiljskog odsustva na radno mjesto, a izazovi na radnom mjestu su najčešći razlog zbog kojeg žene nikada ne doje ili prestanu dojiti ranije. Svijest poslodavaca i podrška zajednice u našoj zemlji po ovom pitanju je još uvijek na niskoj razini.
“Ni jedna majka ne bi trebala da bira između dojenja i posla. Mi smo svjesni razlika u smislu dužine trajanja poroditeljskog odsustva, a preporuke su do 18 mjeseci trajanje porodiljskog. Nakon povratka sa porodiljskog odsustva, nisu obezbjeđeni uslovi u smislu prostorije za dojenje, ili da se omogući pauza majci da podoji dijete”, ističe Kuduzović.
Ovogodišnja tema Svjetske sedmice dojenja u fokus i stavlja podršku majkama i dojenju bebe na radnim mjestima. Naša sagovornica ističe brojne benefite koje bi i poslodavci trebali prepoznati kada je u pitanju značaj dojenja i produktivnost majke na random mjestu, kazavši da majke koje doje bebe smanjuju rizik od dijabetesa, osteoporoze, holesterola, hipertenzije, karcinoma dojke, karcinoma jajnika.
Ostaje nada da će poslodavci, kreatori politika i društvena zajednica omogućiti i dati podršku dojenju, kako bi bebe u ovoj dragocjenoj tekućini mogle uživati što duži period i odrastati zdravo. Samo zajedničkim naporima od strane svih aktera društva mogu se ostvariti i pozitivni rezultati i omogućiti najsigurnije temelji zdravlja za djecu. (M.H.)