Pet puta tokom dana u selo Hrastovac stigne mini bus u koji je zabranjeno ući penzionerima, radnicima i svima ostalima osim đacima.
Zbog toga su mještani ovog sela udaljenog 25km od Zenice odlučili da im taj mini bus u selo ne dolazi ni zbog djece. Od danas ih ne misle slati više na nastavu, spalili su mjesečne karte i insistiraće kod nadležnih da im se problem riješi. Sve otežava i činjenica da Hrastovac pripada Općini Kakanj.
Do prije mjesec dana mini-bus je vozio djecu u iz centralne O.Š. Arnauti udaljene 10-ak kilometara i u Radinovića i u Hrastovac. Sada samo vozi u Radinoviće, jer djeca iz Hrastovca njih pet srednjoškolaca i devet osnovaca ne idu u školu po odluci njihovih roditelja, iako je prva autobusna linija u ovo selo prošla po makadamskom putu davne 1981.godine.
“Ako si bolestan i nemaš platiti auto da te vozi u Arnaute ili u Zenicu, sjedi kući liječi se sam, iako si uplatio godišnju kartu do 1.6. za autobus”, kaže nam mještanin Šaban Kobilica, napominjući da se 40 godina, osim u ratu, vozio autobusom do svog sela.
Ovaj penzioner i njih više od 20 imaju uplaćene godišnje karte. Radnika je 15ak u ovom selu, čiji se broj stanovnika ionako prepolovio posljednje dvije decenije, i isto toliko učenika s mjesečnim kartama. Međutim, zadnjih mjesec dana u mini- bus agencije “Prijevoz putnika” mogu ući samo đaci, niko drugi. Prema riječima roditelja srednjoškolaca mjesečna karta do Zenice je 108KM i roditelji snose polovinu iznosa, a drugu polovinu Općina Kakanj. U O.Š. Arnauti nam pedagoginja Nedžmudina Spahić-Muslić kaže da su ih roditelji obavijestili da neće slati djecu u školu, a oni su o tome uredno obavijestili Ministarstvo obrazovanja.
U “Prijevozu putnika” kažu jedini ugovor imaju s Ministarstvom obrazovanja o prijevozu đaka i to subvencionira Općina Kakanj kojoj Hrastovac, Slivan i cijela MZ Starposle pripada. Zato mogu samo učenike voziti, ali i dalje nerentabilno. Sastajali su se mještani i predstavnici agencije sa načelnikom Kaknja u dva navrata posljednjih mjeseca dana.
“Osim mjesečnih i godišnjih karti svaki dan bude neko ko kupi kartu u tom autobusu i kada se izračuna mjesečni promet bi bio 3000 do 3500 maraka, a oni prikazuju da je to samo 1200KM. Mjesečna karta do Hrastovca je oko 130 maraka, lako je izračunati. Iz “Prijevozu putnika” traže od Grada Zenica i od Općine Kakanj da plate dodatno, ali nas ne zanima Zenica, mi pripadamo Kaknju, čiji je načelnik pokazao volju da nam pomogne. Tražio je od njih da se izjasne koliko je to kilometara koje voze na teritoriju Općine Kakanj i koliko košta”, pojašnjava nam predsjednik MZ Starposle Elvir Kobilica.
Mještani tvrde da iz ove putničke agencije nisu dostavili Općini Kakanj, predračun s iznosom koji treba da povećaju kako bi linija “Prijevozu putnika” bila rentabilna, dok u agencije tvrde suprotno. Direktor “Prijevoza putnika” Zavidovići kaže da je početkom februara dostavio troškove za povećanje subvencije za ovu kantonalnu liniju, koja je u resornom ministarstvu obustavljena 15-og januara, ali da povratnih informacija iz Općine nije bilo.
“Linija je dakle, kao rentabilna obustavljena, ali mi kao prijevoznici stojimo na raspolaganju za daljne pregovore i smatramo da bi lokalna uprava, odnosno Općina Kakanj ovdje trebalo da reagira i da subvencionira taj neki iznos novca koji je potreban, to su minimalni troškovi da bi ova linija radila”, kazao je Eldin Čivić, direktor “Prijevoza putnika” Zavidovići, ne želeći nam otkriti iznos tih sredstava.
S načelnikom Kaknja danas nismo uspjeli stupiti u kontakt. Mještani Hrastovca inače pripadaju ovoj Općini, ali su uvijek bili naslonjeni Zenici. Tu rade, obrazuju se, liječe se. Ovaj put je kažu u ratu bio put spasa, a sada su odsječeni čini im se od cijelog svijeta. Sjete ih se kažu samo pred izbore, ali ne misle posustati u svojoj borbi. Ili da ostave istu liniju kao što je bilo do prije mjesec dana, ili da traže drugog prijevoznika, poručuju mještani sela Hrastovac, napominjući da djecu u školu neće slati dok se problem prijevoza ne riješi. (A.H.)