Kada Javno preduzeće Autoceste Federacije Bosne i Hercegovine završe radove na određenoj dionici na Koridoru Vc, kakva procedura slijedi u nastavku?
Iz ove kompanije objasnili su o kojim koracima se radi.
“Izvođač i nadzorni inženjer izdaju izjavu da su radovi završeni i da je dionica spremna za korištenje. Te izjave potvrđuju da je autocesta sigurna i funkcionalna za promet. Nakon toga nadzorni inženjer izdaje potvrdu o preuzimanju radova u kojoj se navodi da je izvođač izvršio radove u skladu sa Ugovorom o građenju.
Potom Autoceste FBiH podnose Federalnom ministarstvu za prostorno uređenje zahtjev za dobijanje upotrebne dozvole. Ministarstvo formira komisiju za tehnički pregled. Komisija obavlja tehnički pregled i pravi izvještaj i mišljenje za izdavanje upotrebne dozvole. Ako je izvještaj komisije pozitivan, Ministarstvo izdaje upotrebnu dozvolu”, objašnjavaju iz Autocesta FBiH.
Dodaju da izlazak federalne saobraćajne inspekcije ili bilo koje druge inspekcije nije predviđen procedurama koji definišu puštanje autoceste u promet. S druge strane, postoje jasni rokovi koji se moraju ispoštovati.
“Komisija ima 30 dana od trenutka zaprimanja zahtjeva da uradi tehnički pregled, zatim osam dana da napravi izvještaj, dok Federalno ministarstvo za prostorno uređenje ima 10 dana od zaprimanja izvještaja da izda upotrebnu dozvolu ako su izvještaji pozitivni.
JP Autoceste FBiH primarno rade po Zakonu o autocesti na Koridoru Vc, koji ima prednost nad ostalim zakonima, a koji kaže da se ugovaranje i izvođenje radova vrši prema međunarodnim građevinskim pravilima (FIDIC) koji nalažu da po završetku radova nadzor izdaje potvrdu o preuzimanju radova odnosno potvrdu da su radovi okončani skladu sa ugovorom.
Autocesta se može pustiti u promet nakon što nadzor i izvođač daju izjavu da je dionica spremna za eksploataciju, odnosno da se može pustiti u promet. Te izjave potvrđuju da je autocesta sigurna i funkcionalna za promet.
Upotrebna dozvola prema Zakonu o prostornom planiranju i korištenju zemljišta FBiH predstvalja dokument kojom se zaokružuje ispravnost tehničke dokumentacije, standarda i normi”, podvlače u ovoj državnoj kompaniji.
Šta ako komisija utvrdi nedostatke na dionici?
“Ako komisija tokom tehničkog pregleda utvrdi nedostatke koji direktno utječu na sigurnost i funkcionalnost saobraćaja, dionica se ne pušta u saobraćaj sve dok se nedostaci ne otklone. Kad je riječ o konkretnom slučaju, komisija u svom izvještaju za dionicu Zenica sjever – Zenica jug nije imala ni jednu primjedbu koja se tiče sigurnosti i funkcionalnosti saobraćaja, već su primjedbe bile administrativnog karaktera te neizvedenih radova koji ne utječu na sigurnost i funkcionalnost saobraćaja.
Važno je reći da su nedovršeni radovi, radovi koji se ne odnose na konstrukciju autoputa već je u pitanju npr. završetak rekonstrukcije lokalnih cesta i vanjsko uređenje, što je potvrda i prethodno dobijenog izvještaja od strane nadzora i izvođača radova o spremnosti građevine za korištenje, odnosno meritorni dokument kojim se potvrđuje da su dionice spremne za saobraćaj. U ovom slučaju sabraćaj se ne obustavlja”, istakli su iz Autocesta FBiH.