Institut za zdravlje i sigurnost hrane Zenica (INZ) je, i pored pandemije koronavirusa (Covid-19), uspješno okončao projekt edukacije djevojčica o njihovom reproduktivnom zdravlju “Zdrave, snažne, edukovane”.
Projektom je obuhvaćeno višpe od 2.300 djevojčica uzrasta šestog razreda osnovnih škola, u 75 škola i više od 200 školskih objekata u dvanaest općina i gradova Zeničko-dobojskog kantona.
U prvom dijelu projekta, do početka pandemije koronavirusa Covid-19, edukacije djevojčica obavljane su uživo u školskim klupama, a edukacije su provodile zaposlenice Službe za školsku higijenu INZ-a.
Nakon što je na ovaj način obuhvaćeno 50-tak školskih ustanova, edukacije uživo su, sa prekidom nastave “preseljene” na online platforme, pa je preostalih 17 školskih ustanova obuhvaćeno projektom tako što su su obraćanje i kratki edukativni film snimljeni na CD, te sa planiranim poklonima dostavljeni u svaku školu.
Nastavnici putem utvrđenih internet platformi učenicama omogućavaju da pogledaju edukativni film, a INZ ga je objavio i na svojoj web stranici inz.ba, gdje je dostupan svim zainteresovanim za preuzimanje i gledanje. Također, i edukativna brošura je predstavljena u PDF formatu.
Projekat je provela Služba za školsku higijenu INZ-a uz partnersku pomoć dvije društtveno odgovorne kompanije, koje su osigurale poklone i prateći materijal, dm drogerie markt Sarajevo i Violeta Grude. Ukupna vrijednost donacije djevojčicama je veća od 20.000 KM, a svakoj djevojčici je obezbijeđen poklon paket koji sadržava preparate za higijenu tokom menstruacije.
“Zbog kulturnih običaja i stigmatizacije čak i danas veliki broj djevojčica odrasta bez pouzdanih informacija o ženskom reproduktivnom razvoju. Stoga, Služba za školsku higijenu INZ-a je pokrenula seriju radionica i časova edukacije. Iako je materijal urađen u saradnji sa partnerima primarno za učenice i škole u Zeničko-dobojskom kantonu, on je univerzalan i može se koristiti u bilo kojoj školi u BIH i regionu, pripremljen i primjeren za ovaj uzrast, tako da vjerujemo da će naći svoj put i do učenica drugih škola u BiH. Obzirom da je prisutno neznanje i nedovoljna količina informacija, pogrešan izvor informacija, ali i razumjevanje pravih informacija na pogrešan način (zbog stručne terminologije), brošura koja je podloga za radionice je urađena jednostavnim, tom uzrastu razumljivim i zanimljivim jezikom. Indirektno, ona je pomoć i roditeljima u boljem razumjevanju procesa kroz koje prolaze njihove kćerke”, ističe doc.dr. Nino Hasanica, stručni saradnik u Institutu.
INZ planira slične projekte i u budućnosti, a obuhvatati će i dječake uz pojašnjenja o njihovim specifičnostima rasta i razvoja u ovom izazovnom životnom razdoblju.