Obavljanje dženaza, sahrana i sprovoda samo u najužem krugu porodice

Vijeće muftija Islamske zajednice u Bosni i Hercegovini je, 17. marta ove godine, donijelo Fetvu o gasuljenju, opremanju i dženaza-namazu osobi koja je umrla uslijed zarazne bolesti, a uzimajući u obzir novonastalu situaciju u vezi sa proglašenom pandemijom Korona virusa. S tim u vezi, između ostalog, ističe se:

U slučaju da je osoba umrla od posljedica zarazne bolesti, obavit će se konsultacija s nadležnom zdravstvenom ustanovom o stepenu opasnosti od širenja zaraze i načina gasuljenja i opremanja mejita. U slučaju proglašenja pandemije, kao što je to slučaj s Korona virusom u ovom vremenu, u pogledu prisustva dženaza-namazu i ukopu mejita, treba se pridržavati uputstava nadležnih državnih organa koji se odnose na javna okupljanja, tako da ovaj namaz obavi samo jedan imam i članovi porodice. Svi drugi propisi i običaji, koji se redovno obavljaju nakon klanjanja dženaza-namaza i ukopa, bilo u domu ožalošćene porodice ili u džamiji, odgađaju se do otklanjanja opasnosti od pandemije.“

U vezi s ovom problematikom, kontaktirali smo zeničkog paroha, Marka Maleša koji je, za čitaoce portala Zenicainfo.ba objasnio kakva se praksa primjenjuje u Pravoslavnoj crkvi.

Mi u Pravoslavnoj crkvi trenutno nismo dobili posebne odredbe po pitanju održavanja sahrana preminuloj osobi, u ovom slučaju, od Korona virusa. Sahrane i opijela su za sve osobe pravoslavne vjeroispovijesti iste. Svakako da postupamo u skladu s naredba kriznih štabova, stoga, u ovim danima, sahranama može prisustvovati najviše pet osoba. Također, trenutno ne primjenjujemo ustaljenu praksu odlazaka u kapele, nego se direktno odlazi na grobno mjesto na kojem se obavlja uobičajeni obred. Opijelo se i trenutno, a i inače, ne može izvršiti isključivo nad osobom koja je izvršila samoubistvo“, ističe Maleš.

Sličan odgovor dobili smo i od don Marina Marića, župnika Crkve svetog Josipa.

Sprovodi katoličkih vijernika obavljat će se u krugu najbliže rodbine. Mise koje se inače služe će se, u trenutnoj situaciji, otkazivati, dok će se misna nakana upisati i slaviti onda kada za to budu obezbijeđeni uslovi”. (Lamija Pojskić)