Nijemci digli ručnu bh. kamiondžijama

Priznavanje i zamjenu vozačkih dozvola stečenih u BiH za kamione i autobuse Njemačka je odbila jer su, po svemu sudeći, kriterijumi pod kojim se ovdje polaže preniski za tamošnje standarde.

Može se to zaključiti iz odgovora koje je poslanik u Predstavničkom domu parlamenta BiH Saša Magazinović dobio od Savjeta ministara BiH.

Magazinović se, naime, interesovao sa kojim evropskim državama imamo zaključen, a sa kojim radimo na zaključivanju sporazuma o uzajamnom priznavanju i zamjeni vozačke dozvole, te da li postoje države u kojima neke od položenih kategorija nisu priznate i šta se radi na rješavanju takvih situacija.

Odgovoreno mu je da je, kada je o Njemačkoj riječ, data mogućnost zamjene vozačke dozvole kategorije A i B i potkategorije A1 bez polaganja dodatnog teorijskog ili praktičnog ispita.

“Sa naše strane pokrenuta je inicijativa da se izvrši dopuna zajedničke deklaracije na način da ona obuhvati i ostale kategorije i potkategorije vozačke dozvole, o čemu treba da se postigne saglasnost sa nadležnim organom Njemačke”, navodi se u odgovoru koji je Magazinović dobio.

U vezi s tim, naše institucije su Njemačkoj proslijedile informacije o izmjenama propisa u BiH u oblasti bezbjednosti saobraćaja, odnosno osposobljavanja vozača. Međutim, bilo je to uzaludno.

“Nakon odgovarajuće provjere predočene dokumentacije ne može se dopuniti postojeća zajednička deklaracija. Zbog važnih visokih kriterija prema vlasnicima vozačkih dozvola za teretna vozila ili autobuse u Njemačkoj (u pogledu kvalifikacije za profesionalnog vozača), dopuna zajedničke deklaracije predloženim kategorijama vozačkih dozvola, nažalost, nije moguća”, odgovoreno je našim vlastima u Noti Ambasade Njemačke u Sarajevu.

Zanimljivo je da se Ministarstvo komunikacija i transporta BiH ponovo prije nešto više od pola godine diplomatskim putem obratilo Njemačkoj sa inicijativom da još jednom razmotri ovaj prijedlog.

Nikola Grbić, predsjednik Udruženja prevoznika za međunarodni i unutrašnji transport RS, ističe da su Njemačka, ali i Slovenija, sa kojom takođe nemamo sporazum, najbitnije kada je riječ o uzajamnom priznavanju vozačkih dozvola.

“Zašto vozači sa vozačkim dozvolama Srbije ne moraju polagati i sasvim normalno voze u Sloveniji i Njemačkoj? Institucije nisu zainteresovane da pomognu našem narodu, već da odmognu”, rekao je Grbić.

Inače, pitanje o uzajamnom priznavanju i zamjeni vozačkih dozvola, bez potpisivanja bilo kakvog bilateralnog akta, riješeno je sa Danskom, Francuskom, Austrijom, Australijom i Katarom. Inicirano je potpisivanje sporazuma sa Slovenijom, ali rezultata još nema.

Kada je riječ o Sjevernoj Makedoniji, postupak ratifikacije sporazuma je već objavljen u “Službenom glasniku BiH”. Sa Turskom ne ide tako glatko – sporazum je usaglašen u aprilu 2016. godine, Predsjedništvo BiH ga je prihvatilo tri mjeseca kasnije, ali se još očekuje odgovor turske strane.

Ohrabrujuća situacija nije ni kada je riječ o Italiji – usaglašavanje traje čak osam godina, jer je bh. strana sprovela procedure, ali još ne postoji spremnost druge strane. Već šest godina bh. vlasti pokušavaju potpisati ovakav sporazum sa Španijom, ali o tome Španci još ni ne pomišljaju.

Albanci odustali nekoliko dana pred sastanak

Inicijativa za zaključivanje sporazuma o uzajamnom priznavanju vozačkih dozvola između bh. i albanskih vlasti datira još iz 2013. godine, ali je još na mrtvoj tački.

Zanimljivo je da su u cilju usaglašavanja sporazuma bili zakazani pregovori, ali su ih Albanci otkazali samo nekoliko dana prije dogovorenog termina.

Pokrenuta je procedura i za priznavanje bh. dozvola u Moldaviji, ali su Moldavci tražili dostavljanje podzakonskih propisa iz ove oblasti u cilju pripreme za usaglašavanje teksta. Još smo na “čekanju” i u Malti, Grčkoj, Kipru, Holandiji i Norveškoj. Šveđani su inicijativu bh. vlasti koja se odnosi na zaključivanje sporazuma o uzajamnom priznavanju vozačkih dozvola odbili.

Kada je o Švajcarskoj riječ, pravilo je za sve isto – strani vozači koji žive u toj državi duže od godinu dana, odnosno tri mjeseca u kontinuitetu bez prekida, moraju imati švajcarsku vozačku dozvolu.
NN