U vrijeme kada većina radnih ljudi izlazi s posla, šalteri i blagajne Elektrodistribucije su zatvoreni. Isti slučaj je sa zajedničkim naplatnim mjestima, uspostavljenim kako bi Zeničani na jednom mjestu mogli platiti sve komunalne usluge.
Šalteri služe još jedino penzionerima i rijetkima, koji pauze tokom radnog vremena, iskoriste kako bi platili struju, vodu ili grijanje.
Podružnica Elektroprivrede BiH, Elektrodistribucija Zenica, zbog organizacijskih promjena je izmijenila radno vrijeme naplatnih mjesta u šalter sali Odjeljenja obračuna i naplate Zenica.
Jučer smo pokušali doći do odgovora na pitanje hoće li se stanje vratiti „na staro“, ali odgovora nije bilo. Iz Elektrodistribucije smo ga dobili jutros.
„Radno vrijeme naplatnih mjesta u šalter sali Odjeljenja obračuna i naplate Zenica je svaki radni dan od 7,30 do 15,15 sati. Naglašavamo da je Podružnica „Elektrodistribucija“ Zenica dio JP EP BiH u kojoj se trenutno vrši reorganizacija u dijelu naplate električne energije i da će uskoro svi kupci moći besplatno plaćati svoje račune u nekoj od banaka ili BH Pošti“, navodi se u odgovoru iz Elektrodistribucije Zenica, u kojoj napominju i da je kupcima električne energije, koji imaju aktivnu uslugu e-račun, omogućeno plaćanje bez provizije putem elektronskih uplatnica u slijedećim bankama: BBI-E režije, SBERBANK BH- ClickPay, Raiffeisen Bank-Režije na klik, Sparkasse Bank-Plati račun-e i UniCredit Bank- E-uplatnica.
Sistem funkcioniše tako što prijavom na neku od navedenih usluga, EP BiH šalje banci tačan iznos sa računa, a banka popunjava kompletan nalog za uplatu sa svim pripadajućim podacima. Nalog se šalje korisniku, a plaćanje se vrši jednostavnim odobravanjem naloga. Ove usluge su besplatne a korisnici e-računa su oslobođeni i bankarske provizije.
Pored ovog načina plaćanja računa električne energije kupci imaju mogućnost plaćanja računa za električnu energiju na naplatnim mjestima BH Pošte i poslovnim bankama uz uslugu provizije, napominju iz Elektrodistribucije Zenica.
Već od 14 sati, odnosno 14 i 30, kada je većina ljudi još na poslu, zatvorena su i zajednička naplatna mjesta za komunalne usluge. Razlog što ove ispostave zeničkih javnih preduzeća ne rade u periodu kada bi većina Zeničana mogla imati vremena za plaćanje komunalija su rokovi komercijalnih banaka za polog dnevnog pazara. Ova situacija diktira i radno vrijeme šaltera gdje se radnim danima, ako stignete na vrijeme, mogu platiti komunalne usluge.
Problem bi, barem djelimično, mogao biti riješen uvođenjem sistema plaćanja svih komunalnih usluga putem interneta. Iz VIK-a podsjećaju da se računi za vodu i kanalizaciju mogu plaćati i putem administrativne obustave i trajnog naloga, bez provizije.
Ali do potpunog uvođenja internet-bankarstva, proći će mnogo vremena. Do tada, trebaće nam šalteri sa radnim vremenom, prilagođenim korisnicima. (Sanja Stević)