Saobraćaj na Magistralnom putu M17 na lokalitetu Vranduka vjerovatno neće biti potpuno obustavljen sve do završetka radova na rekonstrukciji mosta preko rijeke Bosne i Tunela Vranduk 2.
Potvrđeno je to iz Javnog preduzeća Ceste Federacije BiH, koje je sa implemetacijom projekta rehabilitacije ove značajne putne komunikacije, vrijednog 16,5 miliona maraka, počeo u novembru prošle godine. Iz ovog preduzeća tada su za maj najavili potpunu obustavu saobraćaja kroz tunel Vranduk.
Plan je da izvođač do septembra završi grube radove, kako bi se saobraćaj vratio u normalu. Do tada, kroz tunel će biti propuštana samo teretna vozila, a putnička, osim noću, preusmjeravaće se na alternativni pravac, kazao nam je menadžer projekta, Nijaz Hadžikadunić.
Sporazumom potpisanim sa mjesnim zajednicama iz okruženja, precizirano je da će Ceste Federacije, za vrijeme izvođenja radova, redovno održavati regionalnu saobraćajnicu, alternativni pravac Nemila – Zenica. To međutim nije slučaj. Regionalna saobraćajnica, koja će uskoro služiti za promet putničkih vozila kroz ovaj dio Bosne i Hercegovine i naročito njen dio na ulazu u Nemilu, u katastrofalnom je stanju.
Mještani Nemile i Vranduka, s pravom negoduju. Najavljuju i mogućnost blokade saobraćaja na ovom regionalnom pravcu. Mještani stare Nemile su potpisali peticiju, kojom najavljuju blokadu svih prolaza kroz ovo mjesto.
“Do sada je, prema sporazumu potpisanom sa ovim mjesnim zajednicama, saniran samo mali dio puta i jedno klizište”, kaže nam predsjednik Mjesne zajednice Vranduk, Besim Begić, podsjećajući da su se Ceste Federacije BiH tada obavezale poduzeti sve mjere, kako bi se do puštanja saobraćaja putem zaobilaznice, ova cesta dovela u funkcionalno stanje.
S druge strane, iz Cesta Federacije BiH, tvrde kako ovaj putni pravac ne zadovoljava kriterije koji vrijede za regionalne ceste, da su odvodi pogrešno projektovani, te da se nije računalo sa prometom teretnih vozila. „Javno preduzeće Ceste Federacije BiH potpisale su sporazum sa Kantonalnom direkcijom za ceste, prema kojem će zaobilaznica, nakon završetka radova na rehabilitaciji tunela i mosta u Vranduku, biti potpuno sanirana“, kaže Hadžikadunić.
I dok svakodnevno na hiljade automobila u kilometarskim kolonama i po sat vremena čekaju na prolaz kroz tunel u rekonstrukciji, na Magistralnom putu M17, radiće se na tome da se i ovaj pravac, koliko toliko, osposobi za saobraćaj vozila, kojih će ovih dana biti znatno više.
Predviđeni rok izvođenja radova na obnovi Tunela Vranduk 2 i Mosta Bosna 4 je 18 mjeseci i najavljeno je da će projekat biti završen do kraja ove godine. (Sanja Stević)