Cijelom jednom razredu učenika prvog razreda u Osnovnoj školi Miroslav Krleža u Zenici dodijeljene su danas diplome o uspješno završenom kursu iz znakovnog jezika.
Radi se o simboličnom izrazu podrške za njihovu spremnost da klupe ravnopravno dijele sa dječakom, koji ne čuje i ne govori.
Almin Ramić je Rom, gluhonijem je od rođenja, a njegovi staratelji su sretni što je dobio priliku pohađati redovnu nastavu i to u školi koja im je geografski najbliža.
„Nemoguće mi je da pošaljem dijete na školovanje u Sarajevo, a životna želja mi je da ga školujem“, – kaže Alminova starateljka, Samira Ramić. To je bilo moguće u zeničkoj Osnovnoj školi Miroslav Krleža, koja već ima dosta iskustva sa učenicima u inkluzivnoj nastavi.
„Moramo prihvatiti i razumjeti zakon: svako dijete ima pravo na redovnu osnovnu školu i djelovanje zajednice u skladu sa njegovim najboljim interesima“, – kaže nam školski pedagog, Elzina Muratović Tutmić, napominjući da u ovakvim situacijama kolektiv mora nabavljati i specifičan didaktički materijal, koji će pomoći u nastavi.
Tumač znakovnog jezika, Branka Jurić, priredila je kurs za sve nastavnike ove škole. Ona kaže da je učenje znakovnog jezika proces kroz koji djeca najlakše prolaze.
„Ovo je prvi slučaj saradnje sa tumačima, možda i prvi slučaj da gluhonijemo dijete uopšte učestvuje u redovnom nastavnom procesu“, – komentariše Branka Jurić, dodajući da je na području Zeničko-dobojskog kantona 70 dječaka i djevojčica suočeno sa oštećenjima sluha. Većina njih školovati se mogu jedino u za to specijalizovanom Centru za slušnu rehabilitaciju u Sarajevu, nakon odgovarajuće kategorizacije u centrima za socijalni rad.
„Volim školu. Tu učim čitati, pisati i javljati se“, – poručio je danas šestogodišnji Almin Ramić.
(S.Stević)