Danas je u školama Zenice i Zeničko dobojskog kantona mnogo življe nego prethodnih mjeseci. Počeli su popravni ispiti i trajaće uglavnom do kraja ove sedmice. Učenici tradicionalno najmanje vole predmet matematiku, ali su negativnih ocjena dosta imali i iz stranih jezika, fizike, bosanskog jezika…
Posjetili smo Tehničku školu u Zenici. Deset učenika četvrti razreda polažu popravni ispit iz matematike, među kojima ima i onih kojima je to 4. put da su na popravnom iz ovog predmeta. Kažu spremali su se uz instrukcije i nadaju se prolazu.
Od ukupno 82 učenika koji su imali jednu ili više dvije negativno zaključene ocjene u Tehničkoj školi njih 49 popravni ispit polažu iz matematike.
„Potom ih je najviše na popravnom iz engleskog jezika, fizike, zatim bosanskog jezika i stručnih predmeta„ – kaže Mujo Zvekić , direktor Tehničke škole
Iz matematike i engleskog najviše je učenika na popravnom i u Drugoj gimnaziji.
„Prošle godine je na popravnom bilo 25 učenika, dok ih je ove godine 28. Međutim sada je dvostruko više učenika koji imaju dvije negativno zaključene ocjene – njih ukupno deset, ističe Semudin Arnaut, pedagog Druge gimnazije
Šta je po mišljenju struke razlog da u jednoj školi 15 posto učenika nije redovno završilo školsku godinu? Prema riječima direktora Zvekića doba IT tehnologije u kojem živimo uzima svoje, ali i tu su i drugi razlozi.
„Imamo zastarjele i nerevidirane nastavke planove i programe. Ni nastavnici se u ovom novom dobu sa takvim programima ne snalaze najbolje. Ipak mogu reći da ove generacije iz srednje škole izlaze sa više znanja i kompetencija, nego što su bile naše, starije generacije, kaže direktor Tehničke škole.
Prema analizi koju su radili u ovoj školi znatno je veći broj učenika sa negativnim zaključnim ocjenama iz gradskih porodica, i to onih u kojima je materijalna situacija na zadovoljavajućem nivou, a roditelji fakultetski obrazovani. Djeca iz ruralnih područja su prema ovoj analizi odogovornija prema školskim obavezama. U obje srednje škole koje smo danas posjetili očekuju da će prolaznost nakon završenih popravnih ispita biti barem 99%.
(Alma H.)